Mina ringblommesockor!

Nu är de klara, mina ringblommesockor! Jag är så nöjd, så nöjd, älskar verkligen färgen och det läckra flätmönstret på sidan. Så länge som jag har tänkt göra dem, äntligen blev det av! Januari månads sockor är därmed klara, målet är ett par per månad - minst! Kan också rekommendera garnet, Admiral Ombré från Schoppelwolle. Väldigt skönt att sticka i och alldeles lagom mönstrat.
 
 
Medan jag var sjuk stickade jag pannband. Tanken var att skicka dem till AFFC för försäljning. Ett par stannade dock kvar hos dottern men tre ligger nu i ett kuvert och ska åka ner till AFFC:s kontaktperson. Så här blev de, stickade efter eget huvud i Drops Karisma Superwash.
 
Om någon vill ha mönstret är det bara att höra av sig, man gör ett panband på en kväll om man har lite koll på flätstickning (och annars är det ett bra projekt att lära sig enkla flätor på).
 
Insåg i helgen att jag är dåligt utrustad vad gäller mössor (kan delvis bero på att jag inte gillar mössor). Har en fodrad köpesmössa som jag fick av svägerskan för en massa år sedan och så en grå sak som jag stickat själv. Den blev alldeles för stor så jag testade att tova ihop den lite, med den påfäljd att resåren tappade all spänst, ruskar jag på huvudet så åker mösseländet av och böjer jag mig för att knyta skorna så har jag mössan i ögonen. Därför bestämde jag mig för att det var dags för mig att få en ny mössa. Jag stickar i det underbara blå nystan Heaven's Hand som jag fick i ett garnbyte under fjolåret. Mönstret heter Autumn in Garrison och är väldigt enkelt att följa, bara jag lyckades upphäva hjärnsläppet på första varvet som fick mig att tolka pm som avig maska (Swenglish - purl maska) istället för "place marker". Ibland blir det fel...
 

Kommentarer
Postat av: marremorr

Förstår att du är nöjd, sockarna är verkligen supersnygga!!=0)) var har du fått tag på de vita "hållarna" du trätt upp sockorna på? Mössan ser också lovande ut!;0) Hoppas du får en bra vecka!

Svar: Jag letade på eBay efter sock blocker och hittade bland annat de här. Tyckte att de var söta men lite dyra men slog till ändå. De levererades med rek så plötsligt kändes de riktigt billiga ändå!
Zupermorzan

2013-01-28 @ 10:31:18
URL: http://mamsmumsomys.blogspot.se
Postat av: marremorr

Så bra, tack för tipset!!=0)

Svar: Jag är väldigt nöjd med mina, sockorna blir snygga och torkar fort tack vare hålen i "formarna".
Zupermorzan

2013-02-03 @ 21:26:40
URL: http://mamsmumsomys.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0