Många projekt på g

Hmm, att äta dotterns minisemla med chokladtryffel när man nyss varit magsjuk var kanske inte så fiffigt... Fick lida för det igår men idag är jag pigg igen. Ingen annan verkar ha blivit smittad, det känns otroligt skönt. Tur vi bor i ett hus med dubbla toaletter!
 
Stickar vidare på min Solution men tappar stinget lite grann. Är ju med i en KAL på Ravelry och hela tiden dyker det upp kommentarer om fel i mönstret. Sådant får mig att ledsna. Jag är kanske kinkig men jag vill ha mönster utan fel om jag köper dem och i synnerhet om jag är med i en KAL. Annars känns det ofullständigt på något vis. Så vi får se om jag fortsätter eller om jag repar upp och gör något annat. Det finns så många vackra saker man kan göra så varför traggla med något som bara krånglar?
 
Stickar också på ett par muddar, "Leaving Cuffs", som ska bli present i ett födelsedagsbyte jag är med i. Ett väldigt enkelt mönster men också välskrivet, DET gillar jag! Och gratis! Ska sticka kragen som hör till också, har jag tänkt mig. Jobbar egentligen som en liten tok denna veckan men med jämna mellanrum tuggar programmet ovanligt länge och då hinner jag precis sticka ett varv. Inte så dumt! ;)
 
Ska skicka iväg min första lilla present i den kreativa utmaningen idag. Det går till en bekant söderut som hade ett tufft år ifjol så det känns lite extra kul att då få skänka lite glädje (förhoppningsvis). Blir vi inte alla glada över ett paket i posten ibland?
 
Paket fick jag också i posten igår. Jag har varit med i ett garn- och godisbyte för andra gången och fick en bytesvän från USA (för andra gången). Lite mer normalt innehåll denna gången, förra gången blev jag alldeles översköljd med saker. Jätteläckert, lite tjockare sockgarn som jag tror att jag ska sticka ett par myssockor till mig själv i. Godis som barnen så klart har suktat över och så stickmarkörer. Ha, jag som knappt använder markörer har en hel uppsjö nu. Försökte få dottern att ta hand om några men hennes stickande avtar i takt med att matlagningen öker (för mig går kurvan spikrakt åt andra hållet så man kan säga att vi kompletterar varandra) så hon avböjde. Nåväl, jag får försöka att variera mig lite mer kanske.
 
 
Väntar också på paket från Stäket med stickspetsar men lär få vänta till nästa vecka eftersom det är syfestival i helgen. Mina fyrkantiga gick retfullt nog sönder innan jag ens hann använda dem. De i storlek 4,5 lossade från fästet (den ena) på FÖRSTA varvet jag stickade. Det liksom knäppte till och så satt jag med en lös träspets i handen. Och i nr 4 hade det gått en sticka så garnet fastnade hela tiden i ojämnheten och det blev omöjligt att sticka. De fyrkantiga är väldigt sköna att hålla i men hittills har jag inga jättebra erfarenheter av hållbarheten. Jag hoppas att det bara var otur och att de nya ska hålla bättre.
 
Igår var min syssling på tv, lite kul. Inte för att vi har någon som helst kontakt, det var mamma som ringde och berättade att det var hon. Hennes mormor och mamma känner jag till men hon och jag har nog aldrig träffats. En imponerande tjej som varit och levt med pygméfolk alldeles ensam. Hade velat höra mer av hennes berättelse och se mindre av Anna Wahlgren som tyvärr var med i samma program. Gamla barndomsminnen väcktes också till liv, min farfar hade många syskon som alla var väldigt färgstarka på sitt sätt. Underbara människor som tyvärr inte finns i livet längre. 

Kommentarer
Postat av: Carol

Är det detta garn du sticka sockorna av på bilden ovanför??? Iså fall är du snabbare än vinden! =-0

Svar: Nejnej, så snabb är jag inte! De här är stickade i vanligt hederligt Drops Fabel. Gillar färgen på garnet men inte riktigt sockmodellen.
Zupermorzan

2013-02-14 @ 12:59:45
Postat av: Carol

Aha där fick jag svar på min frågan i nästa kommentar.. ;-}

2013-02-14 @ 19:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0