Huvudsaken är mössan

Årets julklapp ser ut att bli en mössa. Har ju gjort en ugglemössa till barnens ena kusin och nu en Lina till svärmor. Gillar det mönstret skarpt, inte för att det är så särdeles roligt att sticka men för att resultatet blir så himla bra. En snygg, välsittande mössa. Det syns inte så bra på bild utan egentligen bättre när den sitter på så jag rekommenderar att ni följer länken och kollar bilder på mössan där.
 
 
Stickar just nu en mössa till det äldre brorsbarnet i ett underbart lila ullgarn från Heaven's Hand som jag fått i ett byte. Färgen är mörkare än på bilden, blixten spelar som alltid ett spratt. Mönstret är det här.
 
 
Öppnade det andra paketet i min lilla kalender idag. Där fanns ett måttband och lite godis. Helt perfekt eftersom jag är lite sugen på att prova att virka in ett måttband. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carol

Zuperznygga mössor! Den grå ska jag kanske prova på nån gång! Du har ju skickat ett så toppenbra mönster hur man gör flätor. den där kalendern.. Är det paket från samma person varje dag? Har du fått alla och är duktig att bara öppna ett/dag? :-) Amazing att få så toppengrejer som man vill ha varje dag! Här är det febrigt och inte alls så skaparenergiskt som man hade önskat. Men första sjukdagen på terminen så jag ska inte klaga. Var i Oslo och lyssnade på Sissel Kirkebö i lördags. Såå bra! Ha det gott!

Svar: Ett tips med den grå är att följa anvisningarna för en lite mindre mössa, annars blir den välan lång. Ja, från samma person varje dag och jag visar prov på stor karaktär, haha! Krya på dig! Drick mycket och varmt och sov, sömn och vila är bästa medicinen.
Zupermorzan

2013-12-02 @ 20:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0