Ännu en mössa

Har gjort klart ännu en mössa till maken. Han fick ju en misslyckad mössa efter Stephen Wests mönster i födelsedagspresent, en mössa som man måste ha någon form av rastaflätor för att fylla ut. För några dagar sedan tog jag mig samman och repade upp garnet (Cascade 220) för att istället sticka en ny mössa med förhoppningsvis bättre passform. Valet föll på mönstret Knotty But Nice. Och jag är nöjd med mössan men kanske inte med hur maken ser ut i den. Det är bara att konstatera - jag har världens snyggaste man men han passar inte i mössa. I alla fall har vi inte lyckats hitta den mössan än...
 
 
 
Dåliga bilder som inte riktigt visar mössan, föreslår att ni besöker mönstersidan istället.
 
I julklapp fick jag myskoxull av mina svärföräldrar. Nu måste jag verkligen lära mig spinna!
 
Julkalendern har jag heller inte redovisat. Här kommer de paket som saknas sedan tidigare:
 
20 december. Denna underbart goda Kick, varför finns den inte i Sverige?, Eller, gör den det?
 
21 december. Ännu ett nystan mjuk och mysig alpacka från Sandnes.
 
22 december. Mer spännande garn från Garngaraget.
 
23 december - favoritchokladen!
 
Och så julafton - två spännande nystan och god choklad. Tusen tack till Rubia för en fantastisk kalender!
 
Sonen önskar sig ett grytunderlägg så jag har letat reda på alla överblivna nystan från alla ugglemössor jag har stickat under året och ska tota ihop ett vårtigt grytunderlägg av dem. Det är ingen jätterolig stickning men vad gör man inte för att glädja sina barn..? Kan också rapportera att Berså-vantarna INTE blev klara innan jul. Det fattas vitt garn till fyra futtiga varv på sista tummen och garnet finns inte att uppbringa i Luleås garnaffärer. Less är bara förnamnet. Nu överväger jag att ta något annat, liknande garn och göra klart dem. De blir alldeles för vida för mina små händer så kanske får de åka till Hjälpstickan, i hopp om att de passar någon med grövre händer än mig. LIte skumt mönster men jag var förberedd på det. Men surt med de fyra ynka varven.
 
Ikväll väntar hundraåringen på oss. Jag tror att jag kommer att gilla den, Robert Gustavsson är ju med. Vi kommer från samma stad och jag minns när han och hans kompis Niklas hyrde teatern hemma i Skövde och hade föreställning för oss på högstadiet. Det ska börjas i tid... 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0