Sockgarnssnurra!

I bytesgruppen Svenska byten på Ravelry har vi lite olika snurror. En sockgarnssnurra som jag själv håller i och som nu hittat tillbaka till mig. Alltid lika spännande att se vad som finns i lådan! Detta var vad jag en gång skickade iväg:
 
 
Jag kan inte riktigt avslöja vad som kom tillbaka, annat än vad jag tagit ut. En del var tyvärr inte alls i mina färger men det här nystanet fick stanna:
 
Tillsammans då med nålarna, ett par tepåsar och några chokladbitar som sonen grabbade åt sig innan jag hann fota. Nu laddar jag om snurran och skickar iväg den på sin fjärde runda runt landet. Få se när och med vad den kommer tillbaka nästa gång.
 
Jag har börjat med en sockstickning, utöver allt annat jag har på gång just nu. Jag verkar ha kommit in i ett stim av ofullbordade projekt, inte bra. Men sockstickningar gör sig så bra när man är på resande fot och garnet har ropat på mig så länge. Så, nu är Brainless på g! Fast de är inte särdeles hjärndöda, de här sockorna, i alla fall för en som inte har stickat sockor från tån och upp särdeles mycket innan. Men jag gillar mönstret. Och garnet.
 
Syns lite dåligt på bilden, ville mest bara visa att jag är igång. Nästa steg blir att lära sig göra två stycken sockor samtidigt på rundsticka.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: hannelejo

Snyggt garn.. kan det vara Zauberball??? Lite lustigt för jag håller på och stickar ett par Ridges and Ribs i samma garn (tror jag det ser ut att vara). Håller med att Brainless inte är så branless som det låter, det är en ohemula massa vridna maskor så jag fick i alla fall hålla ögonen mer på stickningen än på TV:n när jag stickade mina. Men jag tyckte nog ändå att det var värt att vrida maskorna för slutresultatet blev himla bra.

Svar: Ja men visst är det Zauberball! Jag fick det i förra årets socktoberfestival och tänkte att jag skulle sticka det föreslagna mönstret. Är väldigt förtjust i det, tror nästan att jag kan tänka mig ett par sockor till i samma mönster fast kanske i lite ljusare färgkombination så att mönstret kommer fram mer. Som du säger, de vridna maskorna tillför det lilla extra.
Zupermorzan

2013-08-16 @ 06:37:55
URL: http://www.hannenkasityot.blogspot.se/
Postat av: Ewa Svensson

Blev lite nyfiken - vad är det för snurror du skriver om? Hur funkar det?

Svar: Hej!Vad kul att du har hittat till min blogg! Snurran finns i den grupp jag startade på Ravelry ifjol, Svenska byten. Det är en låda med sockgarn, tepåsar och lite handarbetsrelaterat som skickas runt till de som vill vara med. När man får lådan så får man välja det garn man vill ha och så lägger man i sockgarn av motsvarande värde (garnet ligger i prismärkta påsar). Tanken är att det ska komma ett roligt paket på posten, kanske med garn som kan inspirera och som man inte haft förut. Vi är inne på fjärde vändan nu, tror jag. Du hittar mer info här: http://www.ravelry.com/discuss/svenska-byten/2660166/1-25#13

Hälsningar
Marie
Zupermorzan

2013-08-16 @ 17:59:24
URL: http://tygochgarn.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0