Brainless

Så är de klara, mina Brainless-sockor i Zauberball! Ett kul mönster att sticka, jag tror absolut att jag vill göra fler. De ser inte så mycket ut för världen kanske men innehöll en hel del vridna maskor. Och så stickas de från tån och upp, något jag bara gjort en gång tidigare. Så det var mycket nytt och det gillar jag. Jag kan ju fascineras av de som gillar att virka mössa efter mössa i fasta maskor eller något annat enkelt, jag vill ha lite utmaningar med jämna mellanrum och lära mig nya saker, annars ledsnar jag. Utveckling inspirerar!
 
 
Lite surt var att jag tänkt mig vara med i Stickas sockutmaning för augusti men hann inte, man skulle skicka in senast den 15/8. Nu finns inget nytt mönster ute för nästa månad så jag tror jag lägger ner projektet att försöka sticka deras mönster. Jag fick mig i alla fall ett par snygga sockor, eller om mamma får dem i julklapp. Vi får se.
 
Nu blir det pyttesockor, en god vän har fått barn och jag tänkte göra något litet och snabbt och skicka. Det lutar åt sockor eller virkade små skor. En hel massa andra projekt ligger påbörjade också och väntar på att bli avslutade men jag blundar när jag passerar något av dem. En annan dag...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0