Bläckfisk eller inte bläckfisk

Hittade babydjungelsn sida igår och blev sugen på att virka en liten bläckfisk till för tidigt födda barn. Nu är jag nästan klar och då läser jag att en del avdelningar nu avsäger sig de här bläckfiskarna av hygienskäl. Jaha, vad gör jag då med min? Jag får skynda mig att få den klar och skicka iväg den medan det ännu finns några avdelningar som vill ha dem. Men jag förundras lite över hur de danska bebisarna kan överleva, de har ju efter vad jag förstått haft bläckfiskar ganska länge?
 
Gjorde äntligen färdig babykoftan till en god vän som väntar barn, har väntat länge med att sy i knappar. Men nu är den klar. Enligt uppgift är det en tjej på g, de vågar inte klämma ur sig något annat! ;o) Bilden visar en ännu oblockad kofta fotograferad sent på kvällen så ha överseende. Men alla förstår ju att den passar bäst på en tjej...
 
 
Store sonen kom hem och pratade om några magiska sockor för fötterna, som skulle få torr hud att ramla av på ett kick. När jag samtidigt läste om det på Facebook så ilade jag iväg till apoteket och gjorde en investering. Först hände - ingenting. Men just som jag börjat ge upp hoppet (och höll på att bli tokig över att inte få smörja in mina torra stackars fossingar) så började huden flaga. Nästan lite äckligt, jag ser ut som om jag har psoriasis på fötterna. Men det kommer verkligen ny, mjuk hud under så jag har hopp om babyfötter inför vintern! :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carol

Jättesöt kofta Morzan! Och jag läste att de tar emot bläckfiskar på Borås lasarett. Såg du på min fb?
De där magisockorna låter ju helskumma... =-? Bra??
Kanske nåt för Manduarkvinnorna? Kostar de skjortan??

Svar: Nu tar de emot på mitt eget sjukhus också så problemet är löst bara jag blir klar.
Zupermorzan

2013-08-29 @ 18:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0