Underbara presenter!

Igår hade vi gemensamt födelsedagsfirande, maken och jag. Han fyllde år för en vecka sedan, jag fyller år om en vecka men då är han och yngste sonen på tävlingar i Umeå så vi firade igår istället. De underbara barnen gjorde middag, trerätters och allt. Har jag sagt att jag har världens bästa familj!? Här en bild på den läckra desserten.
 
 
Av min man fick jag sagolika presenter. En läsplatta, något jag tänkt köpa lite längre fram när ekonomin medger för att slippa skriva ut mönster utan kunna ha dem direkt på en skärm istället. Nu har jag en liten platta, har inte riktigt kläm på hur man använder den än men jag jobbar på det. Jag är ju teknisk som en guldfisk, enligt barnen, så det kan ta ett tag. Dessutom fick jag Solveigs vantbok så nu sitter jag här och dreglar över alla fina mönster. Vilken skatt! Var ska man börja? Måste nog köpa lite mer Rauma finull i olika färger, det känns som ett bra vantgarn.
 
Mina svärföräldrar gav mig en slända och kardor. Jag när en liten dröm om att försöka lära mig spinna men det känns lite saftigt med en spinnrock innan jag vet om detta är något för mig. Så jag börjar lite försiktigt. Ska försöka tigga till mig lite ull av en god vän med får också men har naturligtvis beställt lite på nätet också. Ser framför mig hur jag stickar vackra vantar i egenspunnet garn men inser att vägen dit är ganska lång, om den alls finns. Allt blir ju inte som man tänker sig...
 
Maken blev nöjd med sina mössor, fast den där från Stephen Wests mönster får jag repa upp och göra om. Den såg ut som om den skulle svälja maken i en enda munsbit! Jag ger upp mönstret helt och hållet och gör något annat istället, jag är så förb... less på det.
 
Jag har varit iväg på ett litet hundäventyr som inbegrep några timmar på tåg. Började sticka på ett par sockor i Novita Nalle då, "Trails of Life" heter mönstret och får bli den här månadens sockor. Gillar den typen av mönster som blir elastiskt över foten. Var lite trött och har gjort några småmissar men orkade inte repa upp, tror ingen mer än jag märker dem. Karamellrosa är färgen den här gången, inte riktigt min färg men läcker ändå. Få se om de stannar eller får flytta. Lite suddig bild, det är skakigt på tåg.
 
 
Innan dess virkade jag en solhatt till min lilla mamma. Så här blev den:
 
 
Så har jag varit och klippt mig. Hade inte klippt håret sedan före jul, jag såg rent ut sagt för jäklig ut. Men nu är det kort och lockarna har kommit tillbaka - underbart! Ska försöka ta mig tid att göra lite slingor också, riktigt så grått som på bilderna är det inte men nog sjutton börjar jag bli nog så grå. Jag vill ju vara blond i evigheter! ;o)
 
När jag var yngre så avskydde jag mitt lockiga hår, nu är jag glad över precis samma lockar. Så lättskött!
 
Dagens roligaste nyhet är annars kladdkaketävlingen som dottern medverkade i. Idag presenterades pristagarna och Stina kom tvåa! Så kul! Ni kan ju gissa en som svävar på små moln med ett stort leende på läpparna här hemma...
 
 

Kommentarer
Postat av: marremorr

Åh, grattis!!!=0)) Tårtan ser härligt smaskig ut. Vilka underbara presenter du fått! Solhatten blev jättefin, blir sugen på att virka en jag också!=0)

Svar: Tack! Vi firade lite i förväg, maken är bortrest i helgen när jag egentligen fyller. Men spelar roll, när man är över 40 så är det liksom bara ännu ett år. Även om jag samtidigt tycker att man ska ta alla tillfällen att fira i livet, fast kanske inte just mina år...
Zupermorzan

2013-04-24 @ 07:13:14
URL: http://mamsmumsomys.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0