Massor med paket!

Igår fick jag så mycket post att det inte rymdes i lådan, vår lantbrevbärare blev tvungen att tuta. Det händer inte för ofta men glad blev förstås jag. Dels var det garn som jag hade beställt och så kom det lite ull som jag också beställt i min iver att försöka lära mig spinna. Fast den här var så vackert färgad så jag törs inte börja med den utan får vänta på den vita jag också beställt. Och med tanke på transportstrejken finns det väl risk för att jag får vänta... :( Nåja, jag överlever. Jag är ju inte sysslolös, precis.
 
Så kom mitt favoritbyte i gruppen Svenska byten på Ravelry. Temat för månaden var just favoriter och det här underbara paketet kom till mig:
 
 
Det grå garnet är Malabrigo lace, färgen heter pearl och är så sagolikt vacker. Alldeles mjukt och gosigt är garnet, det ska bli en fröjd att sticka i det. Alpacagarnet har jag en liten idé för, ska kika lite till och se om det blir som jag tänker eller inte.
 
Igår kom också en jättefin disktrasa med posten från Marremorr. Jag som precis tänkte att jag skulle behöva sticka några nya, en av dem jag gjorde ifjol håller på att ge sig nu. Så den kom verkligen lägligt, tusen tack!
 
 
Sockstickningen går framåt, en socka klar och snart skaftet klart på den andra. Jag gjorde några missar på tåget, jag var galet trött och det ska man inte vara när man stickar flätor. Så titta inte så noga på bilden! ;o) Fast jag tror i och för sig att det verkliga misstaget är på baksidan, det som stör mig men som jag inte orkade fixa till när jag upptäckte det. Suck...
 
 
Idag har jag skickat iväg en disktrasesnurra i Svenska byten-gruppen och så har jag lämnat ett bemärkelsedagspaket till Åsa. Kul när man kan lämna ver något personligen och få en pratstund på köpet! Hon jobbar på församlingsexpeditionen och de sålde några alldeles underbart rara måttband som jag bara var tvungen att köpa. Nu är bara frågan var jag lade dem när jag kom hem... Varför är jag så vimsig???
 
Tomten tinar fram allt mer. Men har ni sett, det växer hönor i mina rabatter! ;o)
 
 
Till sist tänkte jag tipsa om den utlottning som finns på Knappmakerskans blogg. Ett lotteri med motprestation och jag tycker att idén är strålande. Ska bara hitta tiden att knåpa ihop några mössor, jag som älskar att göra små mössor. Hoppas att fler nappar på idén.

Kommentarer
Postat av: Carol

Åh vilken underbar dag! (Då var det ju en passande bild jag hittade på Stitches till dej! ;-)
Ang. Knappmakerskans utlottning - varför inte skicka mannens "slukarmössa"? De sökte väl mössor i alla storlekar?! det finns säkert en man frpn främmande land som skulle vara fin i en sån mössa! HÄr är det strålande sol idag - men sitter inne och pysslar med höstens kursplanering... OCH väntar på att de ska ringa om en sommarsemsterresa... Men kanske ska jag våga mej ut på altanen där jag ändå hör telefonen? Ha en underbar helg Marie! Och du... fanns det hönsfrön att köpa eller satte ni ägg rätt ner i rabatten? Kanske skulle prova här! ;-)

Svar: Nä, mannens slukarmössa ska han få fast i annan tappning. Det finns inte ett huvud i världen som den passar på, möjligtvis duger den till förvaring av basketbollar. Jag har köpt ett sorbetfärgat nystan Järbo Elise som jag tänkte skulle bli små ljuvliga sommarmössor. Haha, pröva ägg direkt i rabatten - vem vet, kanske blir det en höna!?
Zupermorzan

2013-04-26 @ 15:33:06
Postat av: hannelejo

Vilka superläckra strumpor, som en karamell kommer de att bli. En liten undrande fråga, käkar inte hönorna upp det som var tänkt att titta upp i rabatten???? Å andra sidan kanske jag inte så fråga så dumt... för vi lär inte får något som tittar upp i rabatten, igår ropade sonen från vardagsrummet:- mamma kom och titta vilken fin hare. Där satt han, fet å dryg och käkade upp det som rådjuren ratade i förra veckan...

Svar: Tack! Ett roligt mönster är det också, lagom tv-stickning. Ähum, jo, hönorna äter upp en del av det som finns i rabatterna. Mina liljor blir aldrig vad de varit... Ifjol satte jag nya perenner och gödslade friskt med hönsbajs så allt dog efter bara några veckor. Det bor välan mycket näring i en sådan där liten plutt. Nu är jag ingen trädgårdsmänniska så det är inte hela världen, men det vore ju kul om det växte något mer än hönor i rabatterna. Nya tag i år! Harar och rådjur i trädgårdar är ett sörländskt otyg, min mamma har samma bekymmer. Här håller de sig tack och lov i skogen.
Zupermorzan

2013-04-26 @ 20:16:50
URL: http://hannenkasityot.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0