Ibland blir det fel...

Matförgiftad är vad jag är, provsvaren kom idag. Bara att härda ut men inte så kul. Var och när vete fåglarna, spelar ju mindre roll egentligen. Bakslag idag, nu är det vätskeersättning som gäller tillsammans med annan dricka. Inte så gott men vad tusan, ont ska med ont fördrivas.
 
Deppigt på stickfronten också. Läser uppenbarligen mönster som fan läser bibeln, om uttrycket tillåts. Gjorde om ett tröjmönster på två stickor till rundsticka, har lovat dottern en tröja men ville inte sy en massa. Hålmönster är det och jag har kämpat på framför tv:n. I medium skulle det vara 65 cm till ärmhålen. Ingenjör som jag är har jag ändå fasligt svårt att uppskatta mått, en siffra säger mig liksom inget. Säg A4-storlek och är jag med, men jag måste liksom kunna relatera siffran till något praktiskt. Men när jag höll upp mitt alster mot dottern insåg jag att 65 cm till armhålan är väääldigt mycket. Tittade i mönstret och insåg att det står "till halsringningen". Jag håller alltså på att skapa ett rör utan armar! Lysande... Nu har jag lagt eländet åt sidan ett tag, jag måste hämta andan så att jag kan tycka om den igen och vill fortsätta. 
 
Istället stickar jag på en mössa till maken som fyller år på söndag. Jag har redan gjort en till honom som jag visat bild på tidigare. Nu stickar jag Dustland Hat av Stephen West. Har hört så många lovorda honom så jag måste testa. Enkelt mönster, egentligen skulle man kunna göra det själv men då måste man ju tänka och det har jag inte energi till just nu. Så jag stickar på i garnet Cascade 220 wool, ett underbart mjukt och behagligt garn som jag stickat i förr och tycker mycket om. Hoppas kunna hinna sticka en till mössa till födelsedagen, lutar åt Traveller's Hat i Drops Nepal. Och varför då alla dessa mössor, kan man undra? Jo, för att min man ser lustig ut i precis varenda mössa han äger. Jag tycker ju att han är snyggast i världen men just mössa är inte riktigt hans plagg. Men jag har gett mig sjutton på att det SKA gå att få till en mössa som passar honom, därav denna massproduktion. Och eftersom han själv inte bryr sig så vet jag att han kommer att använda dem oavsett hur han ser ut. :)
 
Upptäcker när jag loggar in för att skriva att det är fler som läser bloggen nu än innan. Vad kul! 

Kommentarer
Postat av: Carol

Åh så tråkigt! Men hur länge kan man ha matförgiftning? Och var kom febern ifrån? Bra att du läser och tar det lugnt.
Sååå du skapar en kroppsstrumpa! :-}Men fy så träligt det är när man ger sig på något och så blir det galet. Då behövs en paus! Och varför inte sticka mössor då? ;-) Har du testat hatt på guben nån gång? Krya på dej nu kära du!

Svar: En liten bakterie som letat sig ner i min mage och som ger de här symtomen. Även sedan jag blivit fri från symtom så kan jag vara smittbärande ett tag så just nu är jag portad från köksarbete av övriga familjen. Nåväl, det gnäller jag inte över men det skulle vara skönt om magen ville gå tillbaka till sina vanliga gängor.
Zupermorzan

2013-04-13 @ 13:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0