Sockorna framskrider

Det var ett enkelt och kul mönster att sticka, det går framåt i en rasande fart och jag tror att de kommer att sitta bra på mina korta ankfötter eftersom ovansidan är i resår. Gillar inte riktigt att det står "gör din favorithäl" och samma sak för tån, just nu (utan glasögon på näsan och med mer eller mindre ständig huvudvärk tack vare smällen) vill jag bli styrd. Men, jag fick till en enkel häl och får se hur jag gör tån. Har börjat på foten nu i alla fall, som synes på bilden. Fast sockorna ser väldigt ceriserosa ut på fotot, i verkligheten är de mer vinröda med ränder i ljuslila. Blixten åstadkommer de mest märkliga effekter...
 
 
Gillar verkligen garnet, det ser rött ut vid en första anblick men ger en randning i mjuka färgövergångar som inte stör mitt öga och inte heller förstör mönstret, tycker jag (fast det syns dåligt på just detta foto). Synd att det verkar vara utgånget. 
 
Flätstickan är lokaliserad, dottern har den till sin torgvantestickning. Fast jag vet att jag äger flera, får jaga reda på de andra. Testade att sticka enligt ett tips jag fick men gillade inte att släppa maskor. Eftersom varvet innan är stickat i resår, "försvinner" liksom den aviga maskan. Nu flyttar jag maskor hit och dit med hjälp av stickorna i stickningen och det är väl OK, men jag skulle nog gärna hitta en liten flätsticka i alla fall. Tur att det inte är så många varv man ska sno runt maskor på. 
 
Inviger mina fyrkantiga strumpstickor och kan bara säga en sak - vilket skämt! Jag känner ingen som helst skillnad mot de runda. På de lite grövre stickorna är skillnaden markant och de fyrkantiga är alldeles underbara att hålla i. Men de här är för tunna för att jag ska känna någon skillnad. Däremot känns de bräckligare än mina runda så jag stickar med en känsla av att ha andan i halsgropen. Så nej, de var inget höjdarköp. Men det vet man ju inte förrän man har provat! :)
 
För tillfället har vi en tuppkyckling boende i tvättstugan i en kaninbur. Rena menageriet just nu, med andra ord. Han såg lite hängig ut igår och eftersom han är en väldigt rar och snygg liten sak, och eftersom lille hussen är en enorm djurvän, fick han komma in i hopp om att han piggar på sig. Vi är nog inte kloka i det här huset, inte många som har tuppar i en bur i tvättstugan. Fast han är en väldigt liten och snäll tupp...

Kommentarer
Postat av: Carol

Hej Marie! Fick du prisboken från Stickvarvet? Hoppas det..
Jag en förfrågan till dej :-) Kan du skicka ett mail till mej på [email protected] så att vi kommer i kontakt med varann?
Ha en fin dag!
/Carol

2012-09-21 @ 12:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0