Par5-sockorna klara!

Jag är så nöjd med dem, även om mönstret var väldigt enkelt och gick fort att lära sig utantill, så gillar jag sockorna. Dessutom måste jag erkänna att du fick rätt, Hannelejo, efter att ha flyttat maskor med hjälp av de andra stickorna så saknar jag inte längre min gamla flätsticka. Lagom till jag både har hittat den gamla OCH beställt en ny... ;) Jaja, den kanske kommer till användning någon gång. Så här blev i alla fall sockorna:
 
 
De sitter som gjutna på mina korta, trubbiga fötter, antagligen tack vare det elastiska mönstret. Jag gillar verkligen sockor med någon form av elastisk mönsterstickning, de får en väldigt bra passform. I alla fall de jag hittills har gjort.
 
Nu har jag lagt upp för ännu ett par sockor, denna gång Pillars i rent vitt sockgarn (Funny Strumpf). Få se om jag blir lika snabb denna gång, det är ett enkelt mönster men jag har en del att fixa med framöver så tiden kanske tryter. Den som lever får se!
 
Sockgarnssnurran i Svenska bytesgruppen landade hos mig också idag. Tyvärr en smula urholkad längs vägen men förhoppningsvis ska den fungera bättre när vi nu snurrar igång den igen. Man lär av sina misstag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0