Månadens sockor

Det blir visst aldrig de sockor jag hela tiden tänker att jag ska göra. Garn och mönster var klart och framtaget men så snubblade jag över en rolighet i en grupp jag är med i på Ravelry och så styrde jag om kursen. Igen. Så nu blir det rödlila sockor i ett garn jag gillar riktigt mycket, upptäcker jag, men som verkar vara utgånget. Sandnes Fantasy heter det, jag köpte de två sista nystanen som fanns i en butik i Umeå och hade tänkt göra en Lacy Bactus till dottern. Men nu blir det sockor istället. Mönstret heter Par 5, inspirerat av golf tydligen. Jag tycker att golf är en apträlig sport (har gått med en pojkvän på alla arton hålen en gång i ungdomen och svor att aldrig göra om det) men gillar ju att sticka flätor. Känner lite stress inför alla projekt på min att göra-lista så jag valde medvetet ett mönster som inte såg ut att vara någon större utmaning. Har fortfarande bultande huvudvärk och kan inte använda glasögon sedan gårdagens smäll, så det är inte läge för utmaningar just nu. Men framöver ska jag testa ett mönster där man stickar från tån och upp också, jag inser att det har klara fördelar. I alla fall, här kommer en bild på starten av sockorna:
 
 
Gjorde klart den rosa väpnarhuvan igår, avslutade med några varv enkel resår utefter ansiktsöppningen. Ni får ingen mer bild på den, den ser inte roligare ut för det. Men den blir säkert väldigt praktisk, jag hade också velat ha en sådan när barnen var små istället för alla dessa mössor som snodde runt så att de fick öronlapparna i ansiktet.
 
De fyrbenta gossarna här hemma har lugnat sig nu så dagens morgonrunda var riktigt angenäm, så när som på mitt bultande huvud och värkande tå då. Är huve't dumt får kroppen lida, heter det ju. Man ska inte smälla i varken kofot eller tak!
 
Dags att försöka jobba en stund utan glasögon. Två jobb ramlade in under natten, jippie! Nackdelen med att frilansa är ju att framförhållningen är ganska kort, men nu vet jag i alla fall att jag har jobb fram till i början av nästa vecka. Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0