Garn och godis - i massor!!!

Jag gick med i en internationell swapgrupp för ett tag sedan, mest på kul. Anmälde mig till höstens byte som en kul grej men höll på att svimma när det var dags att skicka. Portokostnaderna till USA var inte att leka med. Nåväl, idag kom paketet från min bytesvän och jag kan säga att den överraskningen var värd varenda spänn, för att inte tala om vilket jubel som kom från dottern när jag packade upp (och sonen när han kom från skolan). Detta var en höjdare! Kolla själva:
 
Hela paketet rymdes knappt på en bild så jag delade upp det lite.
 
Här är garnet, lokalt spunnet och handfärgat och alldeles, alldeles ljuvligt.
 
En mugg med ett budskap som ju är sant :)
 
Fantastiskt söta knappar, stickmarkörer och en liten handkräm som torrisen jag kan behöva.
 
Och så barnens lycka - GODISET!!! If you read this, Tracey, I'd like to thank you from the bottom of my heart. You made my day!
 
Har varit i lilla gårdsbutiken i Avan idag och jodå, lite garn kom med hem (jag måste skärpa mig, målet är att förrådet ska minska men jag lyckas inte nå dit). Två nystan Lovikka-garn från Morjärv som ska bli vantar till dottern och så ett nystan Heaven's Hand. Men den roliga nyheten var att Anna-Carin lämnat in ull från de egna fåren till ett spinneri så snart går det att köpa väldigt lokalproducerat garn. Då ni, bytesvänner, finns det stor risk för att Marie goes local!!!

Kommentarer
Postat av: Hannelejo

Vilka undebara garner. Ska bli spännade att se vad som blir av dom... Ja godishögen gick ju inte av för hackor heller....

Svar: Funderar på en Travelling Woman i det lilamelerade, både namnet och modellen lockar mig. Men jag ska suga på det lite till. :)
Zupermorzan

2012-09-14 @ 13:06:56
URL: http://www.hannenkasityot.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0