Välgörenhetssockor och RAK

En välgörenhetssocka är klar och fotad! Ska försöka plita ihop ett mönster också, mitt livs första, och lägga en länk här om någon mot förmodan är intresserad., eller om inte annat så för att träna mig själv på just detta med att skriva mönster. Mönstret försvinner lite i garnets randning men det är en fläta på vardera sidan, resårstickad mudd och baksida på benet med vridna räta maskor, förstärkt häl och ihopsydd tå med kitchener stitches. Med andra ord en enkel och ganska "vanlig" socka.
 
 
 
 
Två RAK-paket fick jag igår också från Ravelry-gruppen Scandinavian RAK. Underbart! I det övre paketet var det en chokladbit och lakrits med också. Godis är gott... :) Tack till myzpyz och Hannelejo!
 
 

Kommentarer
Postat av: hannelejo

Vilka fina strumpor. Lite roligare att sticka än traditionella raggsockar.

Svar: Tack! Det var så jag tänkte, en liten variation på helt vanliga släta sockor. Det gör det hela lite roligare.
Zupermorzan

2012-10-04 @ 21:37:25
URL: http://hannenkasityot.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0