Dag i djurvårdens tecken

Har tillbringat dagen i Skellefteå, Maya skulle operera bort sina analsäckar och Idefix öga krånglar igen. Det kan tyckas långt att åka 13 mil enkel väg för ett veterinärbesök men dels tjänar jag faktiskt in resan med råge eftersom kliniken där är mycket billigare än den billigare kliniken häruppe och dels är personalen så otroligt trevlig och kompetent att det är värt all tid det tar. Nu verkar dessutom försäkringsbolaget trilskas med ersättningen och då känns det ännu bättre att jag fick ner kostnaden lite. 
 
Det värsta med att ha sjuka djur är att man måste få tag på medicin till dem. För var det en baggis men sedan avregleringen av apoteken kan det vara hur besvärligt som helst. Nu vill man tydligen ha små lager och djurmediciner är ingen storsäljare, uppenbarligen. Men som djurägare behöver man den ju ofta NU och kan inte vänta tills den kommit in. Den här gången hade jag tur och behövde "bara" besöka två apotek för att få tag på medicin, ett i Skellefteå och sedan fick jag ta en tur in till centrala Luleå på hemvägen. Man kan hålla sig för skratt...
 
I Skellefteå blev det en del väntan. Jag har suttit i bilen och stickat lite, sovit lite och läst lite. Försökte hitta en lite avsides parkeringsplats men lyckades dåligt med det. En del förbipasserade tittade lite konstigt på mig, de tyckte nog det var märkligt med den där sovande/läsaned/stickande kvinnan i en tämligen kall bil. Ikväll somnar jag ovaggad, rädd att inte vakna av väckarklockan kl 5.30 vaknade jag redan kl 3 i morse och kunde inte somna om. Behöver jag säga att jag är lite sliten..?

Kommentarer
Postat av: Carol

Oj kära du vilken dag.. Hoppas du sover som en liten gris nu! ;-)

2012-10-29 @ 22:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0