Andra gången på kort tid...

...som jag repar upp ett påbörjat projekt. Förra gången sockor, denna gång vantar. Insåg vid fredagens hundpromenad att jag måste sticka mig ett par tumvantar innan jag fortsätter med mina planerade stickningar, eftersom jag frös så kopiöst om händerna. Fick för mig att sticka ett par vantar i mönstret Karin, fick för mig att det skulle bli snyggt och tyckte det var kul eftersom jag känner mönsterkonstruktörens mamma. Men nej, det var inte alls min grej! De gick halvvägs upp till armbågen på mig när jag kom till tumkilen och jag gillade inte alls mönstret. Så nu ligger garnet där och väntar på att bli ett annat par tumvantar till mina stackars frusna händer. Sedan ska jag försöka sno ihop ett par välgörenhetssockor också. Ska bara tänka ut ett litet mönster att göra på dem, det känns lite för trist att "bara" sticka vanliga sockor. Kanske man kan göra en fläta längs med sidan..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0