Flera småsaker klara!

Har hunnit göra klart lite småsaker mellan varven med skruvandet på köket och jobbandet. Få se om jag fått med det på bild bara.
 
En liten Aviatrix  som minsta kusinbarnet ska få i julklapp, Tycker att den "växte" lite oroväckande när jag tvättade den, hoppas innerligt att jag har fel. 
 
En Unikko till storasyster. Den var faktiskt riktigt trevlig att sticka, funderar på om man skulle modifiera lite och sticka en till sig själv också, att ha under kalla hundpromenader t.ex? Ska i alla fall göra en till åt minsta brorsdottern, har jag tänkt. Sådana här kragar var toppen när barnen var mindre, då slipper man allt trassel med halsduk och alla faror som en sådan kan innebära.
 
Så har jag hunnit få ett roligt mysteriebyte från Island. Udda men riktigt gott godis i kombinationen lakrits-marsipan (tror jag)-choklad. Ungarna var skeptiska men mamman gillar det. Å andra sidan, vad gillar hon inte i godisväg??? Violtabletter möjligtvis...
 
Var upp till Ikea igår och handlade lite skåpsinredning till köksskåpen, vi har ändrat oss lite under resans gång. Då är man glad att man skruvar själv och hinner tänka under tiden, annars hade det bara varit att gilla läget. Men lika förb... glömde vi saker, trots att jag skrivit fina listor. Som barstolarna vi ska ha till köksön. Och dämpare till lådor. Suck! Nåväl, jag har lovat dottern att vi ska åka upp en sväng innan jul, förmodligen blir det förr än senare. Hann i alla fall över gränsen för att köpa korv som barnen önskade. Och häpp, landade det inte ett par nystan Novita Nalle i korgen också, bara så där? De ville bli svenskar, sa de...

Kommentarer
Postat av: Carol

Oj så fint! Är det kökssoffestickning? Med fantastiskt resultat! Vad menar du att ni åkte över gränsen - för att köpa korv?? Finland?? Oj... Lycka till med allt!

Svar: Vi har ju runt 13 mil till Haparanda, där är vårt närmaste Ikea. Och väl där är ju Finland inte ens ett stenkast bort...
Zupermorzan

2012-11-05 @ 10:08:52
Postat av: Carol

Har du använt mustascherna än? ;-§)
Gillar du inte Violtablette??? Då skulle du o jag delat godispåse som små! :-9

Svar: Har alltid avskytt violtabletter, alla kompisar tyckte att jag var konstig. För mig är det en högst artificiell smak. Skumtomtar däremot... ;o)
Zupermorzan

2012-11-25 @ 22:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0