Lappländsk sommar

Jag gillar projekt som blir färdiga fort. Dit hör ju tyvärr inte min virkade kofta så igår stack jag emellan med en liten disktrasestickning. Fick ett mönster med namnet Läppländsk sommar av Monica i senaste bytet och med det namnet var jag ju tvungen att pröva det. Jätteläckert, hela trasan blir full av myggor (syns tyvärr dåligt på bilden). Gjorde den i ett garn av bomull och lin och är himla nöjd med resultatet. Inte blockat eller något så den ser sned och vind ut på bilden men blev riktigt bra i verkligheten. Me like!


Igår fyllde världens underbaraste labbekille fyra år, nämligen min prins Melvin. Det bästa med honom är att han är min och att han är en helt underbar kille som alltid ger järnet vad än man ber honom om. Det sämsta med honom är att han har ett armbågsfel som han ännu inte visar några direkta men av men vetskapen finns ju där och alla planer om avel som fanns när jag sparade honom fick vi ju skrinlägga. Men han är en helt fantastisk hund, så positiv till det mesta och satsar allt vad vi än tränar. Han njuter verkligen av livet varenda dag, tänk om vi också vore sådana? Fast idag har han njutit lite väl mycket, både dikesbad och jakt på vattensork stod på hans schema... :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0