Elfte mössan klar!

Nu har jag knåpat ihop en mössa till, denna gång som tack för Fredriks och Muffins (det är namnet på en liten labradordam som jag har fött upp) bidrag till min insamling. Jag valde detta mönster den här gången. Garnet är Carolina och jag valde att göra några maskor extra. Tänkte att eftersom det är resår så är det töjbart och tanken var att man ska kunna ha mössan lite, lite längre. Tycker själv att det blev snyggt, kanske inte så mycket bebis över mössan men vem har sagt att det alltid måste vara det?


Köpte en sticktidning igår, Allt om handarbetes tidning Stickmagasin. Måste säga att jag gillade själva tidningen, det enda som störde mig lite (eller OK, ganska mycket) var att den så uppenbart inte har svenska som originalspråk utan jag gissar på danska. Det slog igenom välan mycket, inte minst i översättningen ibland. Ordet flott förekom väldigt mycket, jag skulle vilja påstå att vi inte använder det så vansinnigt mycket i svenskan. Översättaren i mig störde sig lite på det. Störde mig också lite på att man hade ett mönster på en tröja i ett garn som är utgående. Men upplägget var snyggt, funderar på om jag ska prenumerera eller inte. Fast kanske inte, det finns så himla mycket inspiration att hämta på internet så jag har fullt upp med att bara hantera den.

Igår var jag också äntligen hos frissan och både klippte och färgade slingor. Kan säga att jag är så nöjd, så nöjd, har hittat världens bästa frisör. Nu är min kalufs rejält urklippt, lockarna har orkat tillbaka och jag känner att jag kan möta våren! :)

Ikväll ska hela familjen se LF Basket möta Sundsvall Dragons i vad vi hoppas blir sista kvartsfinalen, eftersom LF leder med 2-1 i matcher. När vi kommer hem ska jag svimma i tv-soffan och börja på mössa nr 12. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0