Tandvärken från... :(

Tandvärk, något av det värsta jag vet. En bit av en tand lossnade för en tid sedan men då var jag sjuk och kunde inte gå till tandläkaren. Och eftersom jag dessutom har tandläkarskräck så tog det ett tag till innan jag repat mod. Men idag har jag varit dit - och jag överlevde! Det gör nog plånboken också, det blev ett besök och inte flera som jag befarade. "Det kan mola några dagar efteråt" sa tandläkaren. "Lugnt", tänkte jag. Ha! Det gör skitont! Tur att jag inte måste jobba idag, jag tror jag får bädda ner mig i soffan med en stickning eller virkning. Vilken tur att jag har en av varje!

Är färdig med babyskorna. De blev söta, jag gillade att man liksom virkade fast snörningen, det har jag inte gjort förut. I övrigt tyckte jag att mönstret var otydligt, tur att det var gratis. :) Nåväl, nu har jag lagt dem på lådan så snart dyker de upp hos en bekant. Hoppas hon ska gilla dem, liksom bebisen förstås. Bilder finns i kameran men jag har för mycket tandvärk för att orka fixa dem. Ni hör, det ÄR synd om mig... ;o)

"Mammas mirakel" var för övrigt ett väldigt gott te! Jag älskar namnet, har alltid tänkt på mina barn som mina mirakel. Så både namn och te var i min smak.

Idag har jag annars haft en höjdardag, om man bortser från starten med tandläkarbesöket och sedan värken. Har fixat med innehåll till båda mina bytespaket och fått i alla fall det ena på lådan (Vinterbytet). I morgon går det andra, hoppas nu bara att mottagarna blir nöjda. Så har jag beställt garn på nätet (måtte inte maken läsa detta... ;o) ) och det kom också idag. Lite skulle vara i mitt ena bytespaket och lite (väldigt lite, nästan ingenting...) skulle vara till mig. Det är så himla kul när det kommer och man ser om det ser ut som man hade hoppats. En del var mycket bättre än jag vågat tro och något var väl lite av en besvikelse. Men säkert går det att göra något av det också.

Nu ska jag ta mig till Avans grådsbutik endera dagen och spana efter vanligt ullgarn. Har nämligen fått min hemlisbyteskompis nu också och ska se om jag kan hitta något kul sådant garn till henne. Synd att inte Morjärvs spinneri finns mer.

Mysko ljud hörs från köket, jag anar att lille herr fläckig har nya upptåg på g. Häromdagen hade han fått upp ena kökslådan och var i full färd med att räkna 3-literspåsar. Tyvärr räknar han lite hårdhänt... Bäst att kolla vad han har för sig denna gång, den lille skurken!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad glad jag blir av att höra att du tyckte om Mammas Mirakel. Det luktade ju så gott.

Och vilka fantastiska valpar. De ser ju helt underbara ut.

//jonna d

2012-01-25 @ 22:26:01
URL: http://sniffarskonhet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0