Ägg till salu

Nu värper våra hönapönor ganska bra så ibland kan vi ha ägg till salu. Oftast klarar vi av att sälja 6-12 st, men ring eller mejla gärna innan och kolla tillgången. Jag tar 2,50 kr/st, du får ta med dig egen kartong att hämta dem i. Och om du tycker att det är dyrt, tänk då på att detta är ägg från glada hönor!


Så här kan en frigående industrihöna se ut:

Bilden är från ett forum på FB där jag är med (jag fick lov att låna bilden), där någon började sitt hönsägande med att, som jag, skaffa några hönor från ett hönseri med just FRIGÅENDE hönor. De såg ut som på bilden när de kom. Tänk på det nästa gång du köper ägg i affären, välj de dyraste där hönsen har haft det någorlunda drägligt, för de stackars hönornas egen skull!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Åhh, stackars höna :( Jag är glad jag har egna bortskämda hönor med alla fjädrar och ett stort boende så jag kan äta och njuta av äggen med gott samvete...

(Kul du var in o kikade på min blogg :))

2012-01-17 @ 21:22:33
URL: http://crosscreekrapids.bloggagratis.se
Postat av: Maria

Åh så mysigt med egna ägg! Akta dig du så jag inte tar dig på orden och börjar hamstra ägg från Bälinge.

Stackars höna, blir inte sugen på mina nykokta ägg från ICA just nu..

2012-01-18 @ 10:02:02
URL: http://boxersasant.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0