Syltasockor klara!

I veckan blev dotterns syltasockor klara. Lättstickade, både mönstret och garntjockleken gjorde att det gick snabbt. Och hon var nöjd med både färg och modell. Själv hade jag kanske inte velat ha ett par tuggummirosa sockor utan hellre kanske i grått. Men jag är ju 30 år äldre...


Just nu stickar jag ett par tumvantar som ska till Hjälpstickans filial i Skövde. Äldste och yngste sonen samt den äldres flickvän åker ner till far- och morföräldrar över sportlovet och då tänkte jag passa på att skicka med lite grejer. Det är så smidigt där, de har ett inlämningsställe i sta'ns handarbetsaffär där man kan lämna in. Här i Luleå finns inget sådant utan man ska hem till kontaktpersonens lägenhet och det känns genast betydligt krångligare. Nu fixar mamma inlämnandet och jag kan förhoppningsvis skänka lite värme till någon som behöver det. Det känns bra.

Ha, tydligen var jag HELT fel ute när det gäller mitt vinterbytespaket! Nåväl, besök gärna Henriettas blogg i alla fall, den är väl värd ett besök. Av Henrietta fick jag tipset att kolla i StickaMeras galleri, varför jag istället hoppade på Alexandra och tackade. Men även det var fel. Så du som ÄR min vinterbyteskompis får gärna ge dig till känna så att jag kan tacka, själv har jag nu ingen aning om vem du är.

Köpte garn igår, ett par nystan Tilda och några pyttenystan Candy. Tanken är att virka kakor och bakelser till kusinbarn i present, såg så läckra mönster på nätet. Få se när det blir gjort men det är en annan femma. Usch, jag börjar verkligen bli en garnsamlare! Snart har jag garn till årets alla julklappar hemma redan... Tur att de inte kräver någon omvårdnad utan nöjer sig med att ligga i lådan och vänta på mig. Annars skulle jag bli anmäld och få garnförbud.

Såg att Whitney Houston är död. Så otroligt ledsamt. Jag har en LP-skiva med henne i gömmorna, var väldigt förtjust i henne under 80-talet. Ännu ett tragiskt levnadsöde i den stora nöjescirkusen.

Nu ska jag slänga mig ut i vårvintersolen i sällskap med två glada fyrbenta gossar. Det gäller att njuta av de här dagarna, de är helt underbara. Snart kommer labbevalparna att myllra omkring på köksgolvet och då blir det inte så mycket tid över till njutbara långpromenader...

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej, ibland blir det rörigt =)



Vad är det för storlek på sockarna du stickat?

Ser riktigt goá ut =)

2012-02-12 @ 17:45:48
URL: http://grodanstickar.blogspot.com
Postat av: Marie von Heijne

Jaa du, där fick jag för att jag var listig! ;o)



Sockorna är stickade i Novitas Sju bröder och storleken är 39/40, dottern lever på ganska stor fot. ;o) Behagligt garn att sticka i, jag är van att sticka sockor i tunnare garn så här gick det undan. Men jag tror egentligen att jag föredrar lite tunnare sockgarn till stickor 2,5, detta var mer ett test. Det slank med några nystan hem från Finland. ;o)

2012-02-12 @ 20:12:53
URL: http://www.huset-elliot.com
Postat av: Linda

Vad kul att du använt mönstret från min blogg! :)

En fin blogg du själv har också! Det är kul med bloggar tycker jag, hur det bildas ett nätverk när man inspireras av varandra!

2012-03-05 @ 18:14:16
URL: http://lindas-hemligheter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0