Mitt hemliga paket!

Idag kom mitt hemlispaket i lådan, just som jag började fundera på om jag var bortglömd. Och vilket paket sedan, världens bästa! Fyllt med helt underbara saker, eller vad sägs om två nystan Drops bomull/lin i en härlig blå färg, ett litet nystan med tunt, tunt blått garn som fick mig att komma ihåg den tid då jag virkade spetsar med en supertunn nål. Kanske dags att testa det igen? Gott apelsinte, underbar doftpåse, jättegod lakrist (jag vet att vi skulle hålla oss till lördagsgodis för att mamman, dvs jag, vill tappa några kilon men den ville faktiskt att jag skulle öppna och smaka), mörk choklad, två påsar kroppslotion till världens torraste människa (jag är som ett vandranda sandpapper på vintern), mönster på en babykofta som jag tyvärr glömde när jag tog kortet. Och så det mest komiska, ett helt underbart nystan Zauberball! Och igår när jag var i garnaffären för att köpa brunt garn att virka semlor med så höll jag i ett nystan Zauberball men så besinnade jag mig och tänkte att jag får sluta köpa sockgarner. Men nu har jag ett! Underbart! Tack snälla Alexandra, för den här gången vet jag ju att det är du! ;o) Att du kunde pricka så rätt fascinerar mig, bättre kunde det inte bli.


Annars har den här dagen varit helsnurrig. I morgon börjar barnens sportlov och båda grabbarna skulle åka till mormor, morfar, farmor och farfar tillsammans med äldste sonens flickvän. Stina orkade inte utan vill vara hemma men för lillebror var det stort att få åka någonstans med brorsan och hans tjej. Så vad händer? Jo, lillebror får feber och ny h-veteshosta. Någon resa i morgon blir det inte utan vi får hoppas på att han kan ansluta i mitten av nästa vecka istället. Jättetrist för honom, det skär i mammahjärtat.

Jag har haft deadline på ett jobb och har jobbat som en galning, varvat med valppassning. Upp och nerför trappan har jag kutat men jag hann klart i tid. Det är helt klart INTE optimalt att jobba och ha valpar men vad göra?

De stora kom hem från skolan och sa "det luktar valp". Jag funderade lite på vad det innebar och insåg att de nog INTE menar den där gosiga lukten från själva valpen utan en blandning av våta tidningar, valpbajs och i bästa fall kryddat med lite Ajax. Just nu är det kryddat. ;o) Tre veckor till ska de bo i köket, jag kommer att vara ganska sliten när det är över. Jag är alldeles för kvällspigg och de är alldeles för morgonpigga. Men de är också alldeles vansinnigt rara. Det är ett riktigt hundliv i mitt kök just nu!


Igår fick också tuppen Beppe lämna jordelivet. Jag gillar inte att besluta över liv och död, det är lika jobbigt med sjuka hundar som elaka tuppar. Men det gick inte längre, ingen annan än jag vågade gå ut i hönshuset och jag var ständigt beväpnad med en kratta. Dessutom började han gå så illa åt hönsen, han var på dem stup i ett så några har kala fläckar på ryggen. Inte kul. Nu hänger han utan huvud i garaget, lite makabert men tanken är att han ska hamna i grytan via frysen. De måste liksom avidentiferas lite först. Egentligen tilltalar det miljömuppen i mig att äta en tupp som faktiskt haft ett riktigt bra liv, istället för de där stackars kycklingarna i frysdisken som haft ett riktigt eländigt liv (kycklingindustrin är inte ett dugg bättre än äggindustrin). Men det är också svårt att äta någon som har haft ett namn. Egentligen skulle man kanske bli vegetarian... Nåväl, vi kör med veckans vegetariska här i huset som ett bidrag i klimatdebatten. Mindre köttkonsumtion ger bättre klimat!

Kommentarer
Postat av: Henrietta

Fint paket! Men jag tror det är ditt vinterbyte :o))



Henrietta

2012-02-25 @ 17:13:57
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Henrietta

Jag tror det är ditt vinterbytespaket. Men fint är det!



Henrietta



Kan vara så att jag komenterar två gånger :o)) Den första kommentaren verkar ha försvunnit.

2012-02-25 @ 17:16:34
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Marie von Heijne

Henrietta, nej, inte vinterbytespaket utan hemlispaket. Det har blivit fel på StickaMeras hemsida, tror jag mig ha förstått. Vinterbytet kom för länge sedan och såg helt annorlunda ut. Jag TROR att det är så i alla fall... :)

2012-02-25 @ 19:00:50
URL: http://www.huset-elliot.com
Postat av: Henrietta

Jag hävdar å det bestämdaste att detta är ditt vinterbytespaket :o))

För jag har nämligen skickat ditt hemlispaket. Det vara bara det att jag var lite tidigt ute så du fick det i slutet på januari istället för i början på februari.

Eftersom man skulle vara hemlig har jag inte rent ut bekräftat dina misstankar.

Så du har ju 2 paket kvar att få :o))

HA det nu så gott!



Kram

Henrietta

2012-02-25 @ 21:42:06
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0