Underbar julklapp!

Idag har jag varit och tagit bort stygnen från min opererade labradorkille, till lycka för både honom och mig. På hemvägen svängde jag förbi vännen Britt-Marie och bytte julklapp i vårt julklappsbyte. Britt-Marie lärde jag känna via ett annat garnbyte och hon är en sådan där person som jag tyckte om på en enda gång. Vi delar inte bara garnintresset utan också hundintresset, det kan inte bli mycket bättre. Nu var hon min bytesvän och hade gjort en helt fantastisk tomte till mig:
 
Alldeles underbar är han och jag vill bara sitta och pussa honom i det lurviga skägget. Tusen, tusen tack!
 
Jag hade ju ett paket till Britt-Marie också. Kan inte avslöja allt innehåll men mitt eget knåp bestod av en liten virkad garntomte och en julstrumpa. Vi brukar ha julstrumpa på julaftonsmorgon, lite mysigt att öppna småpaket iförd pyjamas till morgonfikat. Och den här kändes passande i modellen:
 
 
Annars stickar jag lovikkavantar för tillfället. Finns det något tråkigare? Men å andra sidan finns det inte mycket varmare heller. Äldste sonen önskar sig ett par i julklapp, det har börjat bli en tradition eftersom han gör av med ungefär ett par per år. Så mamma stickar nya. Gör ett par i lila också till yngsta brorsdottern, tillika guddottern. Rosa och lila är favoritfärgerna nu så det blir en rosa halskrage och så då lila lovikka. Sedan tror jag att jag nöjer mig med lovikkavantar, jag får lite ont i fingrarna av att sticka med det. Det går visserligen fort på sätt och vis men det känns kärvt och oskönt för händerna. Jag är ingen stor vän av grovt garn och grova stickor.
 
Vill också tipsa om vår lilla bytesgrupp på Ravelry igen. I januari kör vi ett välgörenhetsbyte, haka gärna på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0