Wingspan och trasiga stickspetsar

Gjorde klart den turkosa igår, eller stickade klart ska jag kanske skriva. En del trådar att fästa men det blundar jag för tills vidare, vill börja på en gladstickning innan jag tar tag i det tråkiga. Beställde snygga pärlemorknappar från Garn och textilhuset i Arvidsjaur. Hade varit kul att åka dit men det känns lite långt att åka drygt femton mil för några knappar. Jag skulle ha känt till den affären på den tiden sonen spelade juniorbasket, då var vi i Arvidsjaur några gånger per år. Nu blir det aldrig. Nåväl, när knapparna kommit ska jag fästa och fixa. Nu vill jag sticka.
 
Igår letade jag fram ett självrandande garn i murriga höstfärger, Polku från Novita, och började på en Wingspan. Gillar det så här långt, det ger en väldigt lätt och skön känsla och en otroligt snygg randning. Själva stickningen i Wingspan är lite trist, enbart rätstickning, men resultatet blir rätt läckert och framförallt tycker jag att randingen i garnet kommer fram på ett snyggt sätt. Just den här ska bli en julklapp, har jag tänkt, det är dags att dra igång med det pysslet nu. 
 
När jag lade upp maskorna till min Wingspan fick jag samtidigt läge att inviga ett par stickspetsar som jag inte använt innan (om sanningen ska fram så stickar jag väldigt lite på rundsticka och väldigt mycket på vanliga stickor eller strumpstickor). Satte fast dem, började lägga upp och - hej, på tredje maskan blev känslan lite skumt slapp. Kollade ner och noterade att ena spetsen var av. Morr!!! Nu var de en present som jag fick för flera år sedan så det är väl bara att gilla läget. Nya spetsar är beställda, hoppas att de håller bättre. Tills vidare stickar jag på vanlig rundsticka. Hade önskat att även smalare spetsar fanns som fyrkantiga, är helt såld på fyrkantiga spetsar just nu. Men de verkar sluta vid stl 4 och jag behövde halvnumret mindre. Så klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0