Dotterns sockor är klara!

Det har blivit en hel del stickande i tv-soffan framför OS. Således är dotterns sockor klara, Kiertoradalla i knallorange Nalle aloe vera-garn. Gillar modellen, gillar mönstret och gillar det färdiga resultatet.
 
 
Nästa projekt nu är en liten kofta i turkos bomull, tänkt att ha till mina svarta linnebyxor. Målet är att den ska vara klar till surströmmingsskivan på gatan om knappa två veckor men jag inser mina begränsningar så det tror jag inte är möjligt. Å andra sidan är det stickor nr 5 och garnet är Paris, det är tjockt och går ganska fort så kanske, kanske... Inviger de fyrkantiga stickspetsarna jag fick i det senaste garnbytet på StickaMera som jag var med i och kan meddela att de är alldeles underbart sköna att sticka med. Så Johanna, om du mot förmodan läser detta, stort TACK än en gång. De var precis så bra som jag hade hoppats!
 
Kan också meddela att det är sex dagar kvar innan anmälningstiden går ut till kafferepsbytet på Ravelry. Du hänger väl med?
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att de fyrkantiga är bra! Är lite sugen att prova sådana också! Sockorna är jättefina, kul design! Jag håller koll på din blogg för jag inspireras av småprojekten!
Just nu håller jag på med en käpphäst som blev ett större projekt än jag trodde. På återseende!

Svar: Kul att du håller koll här! Jag håller allt lite koll på dig också ;) Stickorna rekommenderas, har köpt stl 4 också nu samt strumpstickor stl 2,5 mm. Otroligt sköna att hålla i och inte någon konstig känsla alls som jag först befarade.
Zupermorzan

2012-08-14 @ 21:03:13
URL: http://johannasskapandehander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0