Två mössor till klara!

Knåpade ihop två Riga-mössor i gult garn igår som tack för Katarina och Jotas bidrag till min insamling. Pengarna fortsätter att ramla in och jag ligger hopplöst efter med mösstillverkningen. Tänkte skicka iväg dem i morgon eller på tisdag, de mössor som görs efter det får åka någon annanstans där de behövs. Tack till alla som velat vara med, ni är underbara!


Prövade att göra resårkant på den ena mössan, fick för mig att den kanske känns lite mjukare mot huvudet eftersom den inte rullar sig eller att den gör att mössan sitter lite bättre. Inte vet jag men det kändes värt att prova. Tycker fortfarande att de här mössorna är otroligt trevliga att sticka och fina i modellen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0