Torgvantar

Stickar just nu på ett par torgvantar i limegrönt alpaca-garn. Hittar på mönstret själv, det blir flätor på både ovan- och undersida. Man kan säga att jag improviserar. Problemet med improvisationen är att den blir väldigt oregelbunden, jag kommer aldrig att kunna prestera två likadana vantar. Jag får visa upp undersidan och bara vifta snabbt med händerna från ovansidan om någon mot förmodan vill se hur de blev! Garnet är i alla fall gosigt och färgen läcker, de kommer säkert att fungera bra som handvärmare under hundpromenaderna. Men eftersom första snön kom idag (den låg inte kvar, tack och lov) så är det väl läge för tjockare vantar när jag väl har fått dem klara. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0