Mindre kul projekt

Äntligen blev jag färdig med mina tofflor som ska tovas! Det var ingen rolig stickning alls. Har kört dem i maskinen nu, 60 grader och ett kort program. Glömde fota dem innan som jag hade tänkt, de var gigantiska. Ut ur maskinen nu kom ett par tofflor som faktiskt fortfarande var alldeles för stora för mina fötter så nu kör jag dem en gång till på ett lite längre program. Få se om det kommer ut ett par babytossor... De ska bli vääääldigt bra om jag ska göra detta en gång till, det är inte kul att bara sticka enfärgat och något som blir stort och fult. Jag vill hellre göra sådant som blir fint och har passform direkt, tror jag, så detta med tovning är nog ingen för mig. Men det vet man ju inte förrän man testat!

Glömde också fota de små barnsockor jag stickade till mitt kusinbarn i det vinröda garnet jag fick i sockgarnsbytet. Kombinerade det med vinröd fabel, det blev riktigt höstigt och snyggt. Nu har jag hittat ett par pulsvärmare som jag funderar på att sticka av det som är kvar men först ska det bli ett par helt vanliga sockor till Hjälpstickan. Tänker mig att det får bli "varannan välgörenhet" eller något sådant under hösten. Om jag hinner, det är en del julklappar som ska tillverkas också. Bara att sticka på!

Jag fotade i alla fall den kitschiga disktrasan som jag stickade i Eco Bomull från Mark & Katten. Fotot gör som vanligt inte färgerna rättvisa, trasan är grön och kanten är ganska knalligt rosa.



I helgen har det inte blivit så mycket stickat, barnen och jag har snickrat lite på hönshuset som ska byggas ut. Hönorna måste ha mer plats till vintern om vi ska kunna ha kvar alla. Eller alla och alla, så många är de inte men de är lite trångbodda ändå. Inte enligt lagstiftningen men enligt mig. :) Nu får vi ligga i så att det blir klart innan vintern!

Min stackars Visa har fått eksem på halsen. Anmälde henne som blodgivare och man rakade henne så dåligt så att hon fick småsår. Om såren kliade så att hon rev in smuts, om det är fukten utomhus eller någon kompis tunga som ställt till det vet jag inte, men på lördagen hade hon ett stort eksem som varade och såg för äckligt ut. Så nu är det cortisonbehandling med både salva och tabletter som gäller. Det känns otroligt surt, hon har aldrig i sitt liv varit sjuk med vare sig eksem, öroninflammation eller något annat och så ska hon bli dålig av en sådan här anledning. Matten är både ledsen och besviken men vad hjälper det, nu är det som det är och det gäller att försöka få henne bra så fort som möjligt. Skönt då att det verkar vara uppehållsväder idag, vi behöver inte mer fukt.

Kommentarer
Postat av: Lucas Gustavsson

Anmäl dig till dagens blogg om du känner för det :)

2011-10-05 @ 14:53:37
URL: http://modegrabben.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0