Mormorsrutor, hur kul är det?

Vi har bestämt oss för att byta organisation för fadderbarn, efter att ha stöttat Barnfonden i massor med år försöker vi (eller snarare jag) att hitta en lite mindre organisation som jobbar i Europa. Lettland eller Polen är länder vi funderar över, det gäller bara att hitta "rätt" organisation. Nåväl, projektet pågår.

Stickar, eller snarare virkar, för att få ihop ett paket till Stickhjälpen. Först ut blev en tröja och ett par sockor i storlek 1 år. Tycker själv att de blev riktigt bra, gillar modellen med raglanärm och är barnsligt förtjust i flätor.



Efter det bestämde jag mig för att göra ett babypaket och börja med det jag tycker sämst om, nämligen babyfilten. Här gjorde jag ett idiotiskt val, mormorsrutor! Visst, de går fort som sjutton att göra men sedan ska de sys ihop. Och om det är något jag verkligen ogillar så är det att sy ihop, vare sig det är delar till en tröja eller en miljon små rutor. Så detta känns som ett evighetsprojekt. Bra i alla fall att bli av med lite restgarner, detta har legat i lådan sedan Ludde var bebis och jag fick för mig att göra likadana tröjor till alla tre barnen. Det tog stopp efter två.


En bunt med små rutor...


...sys ihop med varandra...


...och blir till en kvadrat.


Långsamt växer filten fram, den blir snygg men uj, så trist med alla trådar att fästa och alla rutor som ska sys ihop.

Bara detta blir klart så ska jag göra lite babysockor, dels till Stickhjälpen och dels till kompisar som väntar barn. Kanske sticker jag emellan med en bolero till dottern också, om hon bara kan bestämma sig för vad hon vill ha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0