Värma liten!

Jag stickade ihop två mössor under helgen. En babyhjälm, en osedvanligt ful men väldigt praktisk mössmodell för små barn. Den står sig genom åren också, jag hade en när jag var liten, mina barn har haft sådana som deras mormor har stickat och nu har jag knåpat ihop min första. Inte så snygg, jag fick repa upp några gånger när jag bara ökat och glömt att minska. Man ska inte se spännande film på tv:n samtidigt... Nåväl, jag virkade på en kant för att göra den lite stadigare, hoppas att det ska fungera. Den andra mössan är en Easy Peasy Beenie ur boken Värma liten. Jag föredrar egentligen att sticka runt och slippa sy en massa, men var tvungen att testa modellen. Rätt söt, eller vad tycker ni?



Om någon undrar hur det har gått med mormorsrutorna så har jag bestämt mig för att de är klara nu. Möjligtvis virkar jag en kant runt också, jag ska fundera lite på det. Så här blev det färdiga resultatet:


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad fina de blev! Och filten är ju fantastiskt vacker.

Det finns länkar till några monteringsfria mössor på Kyrkkaffebloggen -- en som Elsie och Viola har stickat, och så Rigamössan, och en som man stickar från knytband till knytband. Testar du någon av dem så rapportera gärna!

Hälsningar från Anna

2011-07-11 @ 08:54:11
URL: http://kyrkkaffe.libris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0