Baby-Converse

Fortsätter att sticka mössor till små, har hunnit med både en navelsträngsmössa och en Riga-mössa. Fyra mössor har jag fått ihop nu, få se om det ska bli något mer eller om jag ska skicka iväg dem till Kongo-insamlingen. Mer om insamlingen finns här. Läste en siffra någonstans om att i genomsnitt 1100 kvinnor våldtas i Kongo - varje dag! Vidrigt! Kan jag då göra en liten insats genom att knåpa ihop en mössa till en nyfödd, ja då känns det väldigt bra.

Hade ett litet mellanspel i förra veckan, då jag tillverkade Baby Converse. Vansinnigt roligt! Otroligt söta blev de också, se nedan:





Gjorde ett par i rosa glitter också som blev jätteläckra. Det blir ju inga fler bebisar i det här huset så jag har egentligen ingen avsättning för de små tossorna, annat än om någon kompis får barn. Men de var galet roliga att göra så de får ligga här och vänta på att någon behöver dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0