Julpyssel

Glest mellan inläggen här nu men desto flitigare fingrar här hemma, jag ska bara hinna med att fotografera och redigera alla bilder.
Har gjort en hel bunt med julkulor efter Arne och Carlos bok. Så roligt det är! Jag hängde upp fyra stycken ovanför ytterdörren, tycker själv att det blev riktigt snyggt:
Två stycken har jag gjort för att ge bort i julklapp (än). Tror att det kan bli fler, har en känsla av att detta kan bli årets julklapp. Linas matkasse, släng dig i väggen!
Så har jag stickat ett par babysockor i vriden resår, enligt mönster i boken Värma liten. Kanske inte de roligaste men väldigt praktiska, man kan liksom växa i dem:
Så har jag stickat ett par torgvantar till min brorsdotter som hon ska få i julklapp. Valde en isblå färg i Drops Angora, tycker själv att färgen är läcker. Mönstret hittade jag här: http://stickportalen.blogg.se/2010/april/mina-sma-torvantar-ar-nu-fardigstickade.html
Till sist har jag stickat ett par torgvantar för vuxen att ge bort i julklapp. Hatade verkligen garnet, inköpt på Tradera. Det var inte alls tvinnat utan trådarna låg lösa bredvid varandra så det var som att sticka med 3 garner samtidigt. Det gick INTE fort! Gjorde en mudd enligt den här beskrivningen: http://soanpysslar.blogspot.com/2008/10/pulsvrmare-med-liten-volang.html och sedan stickade jag falska flätor enligt barnvantarna ovan. Tycker själv att de blev riktigt, riktigt snygga och sköna, nästan så att jag vill behålla dem. Men jag har så himla mycket garn liggande så jag får sticka till mig själv av det.
Nu stickar jag ett par likadana torgvantar till i julklapp fast i Drops Angoragarn. Det är betydligt mer användarvänligt...
Sist med inte minst så är jag med i utlottning av superfint garn via Hanna Leker. Hoppas på tur. :)

Kommentarer
Postat av: Petra

Åh, vilka fina julkulor du gjort eller pumlor som vi säger i Lulä ;-)

Jag har varit lite smått sugen på att prova, men inte rikigt tagit mig för. Kanske nästa år...

God Jul!

Petra

2011-12-19 @ 20:06:16
URL: http://lopandevirkning.wordpress.com
Postat av: Anonym

Vilka fantastiska kulor julkulor!!! Jag fick den här boken i julklapp förra året men har dock fortfarande inte lyckats få till en enda kula. Men nu har man ju lite mer tid igen...

2012-01-17 @ 20:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0