Adventstider

Inte får man mycket julstämning när vädret är som det är ute! Vi försöker skapa lite julstämning  härinne i alla fall, julgardinerna är uppe och så de obligatoriska stjärnorna och stakarna i fönstren. Fast de är något färre i år, den lille valpen är välan begiven på att smaka på det mesta och jag vill inte gärna att en sladd ska bli det sista han smakar på. Så ljusstaken i köket kommer inte upp i år.
Ute på bron har jag pyntat lite. Köpte en svart stjärna för en tia på ICA Maxi, tyckte att den var lite cool. Så har jag virkat små hjärtan efter Drops mönster: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=104&d_id=46&lang=se Gjorde dem i rött och ett par i guld och så hängde jag dem i enris ute på bron. Det blev riktigt rart!
Så här blev mina små hjärtan i riset!
Och så här ser det ut på bron! Bocken börjar vara lite luggsliten, han får en och annan törn av förbipasserande hundar med glada svansar!
Har hjälpt sonen att brodera en adventskalender till flickvännen, tyvärr glömde jag fota den innan den överlämnades. Han var riktigt duktig, tonåringen! Kul att se honom sitta still och pyssla med något. Det fick lille sonen att vilja brodera också så nu har han sytt en liten barntavla. Bra för finmotoriken och också avkopplande att ha något i händerna att pyssla med. Dottern har också virkat hängen till julklappar och var riktigt, riktigt duktig på det.
Nu är det julklappar som gäller, just nu ett par babysockor i skruvad resår. Bild kommer förhoppningsvis när de är klara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0