Två nystan - tre mössor

Fortsatt bloggtorka här, delvis beroende på att familjen har varit i London en vecka. Helt underbart var det, oj vad jag älskar England! En dag i Oxford tog vi oss också, fantastiskt mysig stad. Jag älskar verkligen Norrbotten men skulle jag någon gång flytta härifrån så tror jag att det skulle bli till England. Det skulle fungera eftersom jag ändå jobbar hemifrån med världen utanför som min uppdragsgivare. Det enda bekymret är väl djuren. Hundar och katt kan man ta med sig men hur gör man med hönsen? Och så barnen, förstås, snart börjar de sina egna liv och då vill man kunna träffa dem ofta, ofta. Nej, jag får nog nöja mig med att leka med tanken och att försöka semestra i England så ofta jag kan.

Kampanken Värma liten lider mot sitt slut. Jag investerade ju i två nystan Paris för att sticka mössor. Läste att afrikanska kvinnor vill ha lite mer färg än våra normala pastellfärger så jag satsade på färgerna orange och grön. Tänkte att de också kunde symbolisera solen och växandet eller något sådant. I alla fall så räckte de precis till tre mössor, inte en tråd blev över. Kanske inte de färger jag själv skulle klä en liten bebis i men jag hoppas att de ska vara rätt för mottagaren.



Läste någonstans också att några hade satt på en liten lapp med en hälsning och tror att jag ska göra samma sak. Inga blessings av någon sort, jag tillhör inte de troendes skara så det skulle kännas väldigt fel. Mer en omtanke och lyckönskan från en mamma till en annan. Varje maska är ju stickad med tanke på det lilla barn som ska bära mössan så det borde rimligtvis finnas en hel del värmande kärlek instickad.

Nu känner jag ett litet sug efter att göra något annat. Har hittat till sidorna StickaMera och Ravelry och blivit inspirerad att göra disktrasor. Det var skoj! Gjorde min första igår, en blå, tänkte ha just blå i mitt blåvita kök. Mannen tycker att de är för fina för att använda. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0