Tomteverkstad 2018

Det var en evighet sedan jag bloggade! Tiden har inte räckt till. Men nu är jag sjukskriven med lite luddiga symtom, så nu tänkte jag passa på.
 
När kroppen värker, när man får feber av att dammsuga och när man har väldigt lite ork, då blir det en hel del sticktid faktiskt. Här följer ett litet axplock:
 
Ett par grytlappar i Drops Muskat. Mönster från Garnstudio.se.
 
Ett par sockor. Mönstret heter Längtan till Gotland och finns på Ravelry.
 
Idag har jag gjort tomtar. Mönstret till den stora finns hos Garnstudio. De mindre har jag knåpat ihop efter eget huvud.
Vantar i reflexgarn, stickade efter eget huvud. Perfekta att ha i mörkret när man går ut med hunden.
 
Ett valkat, nålfilta grytunderlägg. Idén är min egen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0