Fiberfestival!

Jag har haft fullt upp med hunduppfödandet, då finns ingen tid att blogga. Många mil i bil har det blivit, närmare 250 för att vara exakt. Inatt sov jag i Umeå och fick snilleblixten att åka förbi LimmoDesign när jag ändå var i faggorna och hade bil. Det var ett roligt besök, så mycket garn i underbara fäger! Ett par härvor kom med hem men dess värre kan jag inte visa dem för min mobil krånglar. Jag måste nog köpa en ny... :(
 
I alla fall. Väl i Vännäsby såg jag skyltar om Fiberfestival som tursamt nog gick av stapeln den här helgen. Alltså svängde jag in där också. En del vanliga sockgarner som kanske inte kändes så lockande i sammanhanget, jag har ju bra garnaffärer i stan. Men det fanns garngodis också. Jag köpte en underbar indigoblå härva entrådigt garn av pälsull och finull, så mjuk att jag bokstavligen har gått omkring och klappat på den hela eftermiddagen. Jag som inte ens gillar entrådigt garn! Men den var så vacker och så gosig, den ville verkligen flytta hem till mig.
 
Annars har jag stickat sockor till små fötter på flykt. Jag var på Finnkampen i september tillsammans med make, son och min far. På Centralen mötte jag hundratals flyktingar på väg mot norr och gränsen till Finland. Det gör ont i hjärtat att se alla dessa människor som fått fly från hus och hem. Jag har skänkt pengar och stickat lite sockor. En droppe i havet naturligtvis men många droppar små. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0