Färdig!

Idag var min uppsats införd i meritförteckningen så nu är ansökan om examensbevis inlämnad! Sveriges mesta akademiker kanske kan avsluta sina studier snart... Jag ska bara fixa en mattekurs eller två till först, tänker jag mig. Men förhoppningsvis får jag ut min examen om en månad eller två. Yippee! Återstår sedan den där legitimationen men den tar vi en annan gång.
 
Jag har inte legat på latsidan i soffhörnan heller, det är bara här i bloggen som det inget syns. Jag har stickat lite babysockor som dock inte kommit med på bild. Så virkade jag lite fika till barnen på dagis på den lilla underbara byaskola där jag ofta jobbar. Det blev en hit, fast ibland blir de lite osams om prinsessbakelsen...
 
 
Mina januarisockor gjorde jag klara alldeles i slutet av januari. Jag är inte supernöjd med dem, gillar ju inte riktigt självrandande garner och tycker i ärlighetens namn att nystanet var snyggare än det färdiga resultatet. Men färgerna är glada och de har rönt uppskattning på jobbet. Jag har dem som jobbsockor, det blir bra.
 
 
Dottern fyllde nitton igår. Tanken var att hon skulle få en kofta i present men det hanns inte riktigt med...
 
 
Nåvl, det positiva är att nu när hon vet om det kan jag också prova på henne. Jag stickar en modifierad Peggy Sue, med lite längre liv, kortare resår och med lång ärm istället för kort, där då mönstret i midjeresåren återkommer. Jag tycker egentligen att originalet är jätteläckert och skulle passa precis till dotterns favvoklänning men eftersom hon inte gillade originalversionen så gör jag om den lite och det föll i god jord. Garnet är Drops Cotton Merino, en ny bekantskap som jag verkligen gillar. Mönstret är också himla trevligt, man stickar uppifrån och ner, det går fort och man kan dessutom anpassa längden på koftan efter sina egna önskemål. Jag är lite sugen på att göra en till mig själv också fast då i lite längre version, jag har inte riktigt figur för midjekorta saker utan föredrar sådana som går nedanför rumpan. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0