Julklappsverkstaden är igång!

Så är jag igång med årets julklappstillverkning! Maken rynkar på pannan, att vara ute i god tid är inte hans grej. Men jag har nogsamt förklarat att det minsann är tidsödande att tillverka egna julklappar och att man därför måste börja tidigt. Han såg skeptisk ut, jag är inte helt säker på att han delade min uppfattning.
 
I alla fall. Den dubbelstickade grytlappen är äntligen klar. Den påbörjades redan i juli och har varit min "ta med på resa"-stickning. Ibland har jag varit lite less på den så den har fått ligga, det här med dubbelstickning går inte så fort, i alla fall inte för mig. Men i helgen tog jag mig i hampan och gjorde klar den. Den är lite kul men väldigt stor i formatet.
 
 
Efter att ha pillrat med detta och snott trådar hit och dit för att de inte ska synas, känns det skönt att sticka på ett par vanliga sockor igen. Till och med ett par ankelsockor, förhoppningsvis går det riktigt fort. Tror att dubbelstickningen får vänta ett tag nu, även om jag tycker att det passar väldigt bra till grytlappar och fortfarande är helt fascinerad av att det blir inverterat på andra sidan.
 
Annars är det fullt upp nu. Jag jobbar på för att bli klar med min lärarexamen, min andra längre utbildning i livet (är ju civilingenjör också). Skriver på uppsatsen (inte så ofta som jag borde men i alla fall) och läser lite extra mattekurser på distans. Jobbar lite lätt med det egna företaget med planen att trappa ner detta samt vikarierar i skolan vissa dagar. Det senare är lärorikt, vissa dagar är underbara och andra kanske inte lika underbara. Jag kan känna ett sug efter kontinuitet, att få ha en klass, lära känna gruppen och planera verksamheten, men tycker samtidigt att det är lärorikt att arbeta med olika grupper och pedagoger. Vilken lyx det är att ha möjlighet att sadla om i livet och kunna byta spår!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0