Sjuk :(

Denna vecka skulle jag vikariera på min favvoskola. En dag hann jag med innan jag däckade i den lysande kombon hög feber och muskelinflammation. Så nu ligger jag i soffan och stickar, ser på film och tycker allmänt synd om mig själv. En julklapp är på stickorna just nu, en grytlapp.



Äldste sonen var hemma i helgen. Han kom hem utan vantar, dem hade han gett till en hemlös på stationen. Han har ett otroligt gott hjärta, den pojken. Mamma lovade att sticka nya men det valda mönstret ville inte passa. Så kom jag på att jag för många år sedan stickade ett par vantar till maken som han aldrig använder. Nu har de istället flyttat till sonen men först tog jag kort på dem. Mönster och garn kom nämligen från Hemslöjden här i norr, en institution som jag fortfarande saknar.




Kommentarer
Postat av: marremorr

Skönt att det finns hopp för mänskligheten! Tänk om fler agerade som din son, så mycket bättre världen skulle vara. Jättefina vantar! Hoppas du kryar på dig fortare än blixten!

Svar: Men visst är han fantastisk!? Jag är så galet stolt över mina barn som har fått ett så stort mått av empati och medkänsla med de svagare i samhället. Det värmer mammahjärtat.
Zupermorzan

2014-11-04 @ 23:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0