Sjalen med stort S är klar!

Nu är jag klar med min sjal! Är otroligt nöjd över mig själv faktiskt, dels för att resultatet blev väldigt bra (tycker jag) och dels för att det var lite av ett "hålla tungan rätt i mun"-projekt med ihoptagningar och omslag på alla varv. Nu när jag har haft valpar har inte huvudet varit helt på skaft alla gånger så det har gått sakta framåt. Men nu är den klar och jag är så nöjd! Mönstret finns på Ravelry och garnet är handspunnet av Surtanten.
Så här blev den när den blev klar:
 
 
 
Mönstret innehöll så kallade "nupps" men jag kände inte riktigt för det så jag tog pärlor istället, mitt första pärlprojekt. Beställde från Pärltorget och naturligtvis tog de slut när jag bara behövde tio till så jag fick beställa en ny påse. Allt för att det skulle ta längre tid och kosta mer... Men det var det värt när man ser det färdiga resultatet!
 
Nästa projekt ska bli en gardin till gäststugan är det tänkt. Mitt första försök, en gardin jag har älskat sedan ungdomen, verkar gå om intet. Enligt mönstret stämmer måtten perfekt för fönstret i dörren, 51*58 cm. Efter att ha virkat 10 varv kan jag dock konstatera att verkligheten är en annan, bredden stämmer men inte längden, det finns inte en chans. Så jag får använda mig av den kända devisen "börja om från början, bärja om på nytt". Men lite surt är det, jag såg liksom hjortarna framför mig redan. :(
 
Har fått ytterligare ett gäng rutor till min lilla filt, så spännande det är att få rutor som andra har gjort! Så här ser de senaste ut:
 
 
Igår kom också den Lilla snabba kökssnurran tillbaka hem till mig. Jättekul att få tillbaka den med mycket spännande och fint innehåll! Detta stannar kvar för alltid, resten av snurran läggs vidare och fylls på innan det är dags nästa gång, om kanske ett halvår eller så.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: marremorr

Såååå fin sjalen blev!!!=0)

Svar: Tack! Jag är fånigt nöjd själv också, nästan lite mallig. ;o)
Zupermorzan

2014-05-26 @ 21:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0