Valpmamma

Jag har blivit med valpar! Eller inte jag utan min tik. Eller egentligen inte min tik heller men en tik som jag har avelsrätt på en valpkull på. Och nu är de här, åtta stycken små lakritstroll. Mamma hund är strålande, hon fick ut dem lätt som en plätt (nästan i alla fall) och sköter om dem på ett lysande sätt. Mätta och nöjda ligger de i lådan, knappt ett pip hörs annat än när hon tvättar dem. Fascinerande detta att inga barn gillar att bli tvättade, vare sig två- eller fyrbenta. Alla vi mammor är däremot väldigt noga med att våra barn ska vara rena in till minsta öronveck... ;o)
 
Medan jag väntade på att valpningen skulle komma igång behövde jag något lättare projekt att sysselsätta mig med som gick fort och krävde minimal tankeförmåga. Valet föll på ett par sockor i Novitas 7 Bröder, eftersom jag dessutom lovat sticka ett par sockor eller vantar till ett lotteri lite längre fram. Jag valde följande mönster i en syrenlila färg. Bilden är inte bra, den är tagen i tvättstugan med mobilen, men ni får i alla fall en uppfattning om hur de ser ut. Vanliga, hederliga och lite grövre sockor men med en fläta på skaftet. Enkelt och snyggt. Mönstret är också väldigt välskrivet och lättfattligt, jag vet att många ogillar Drops mönster just på grund av det omvända men detta var väldigt enkelt och rakt skrivet. Rekommenderas om man är nybörjare på sockor - och flätor...
 
 
Måste förstås lägga in en bild på valparna och deras fina mamma också.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0