Ibland blir det fel

Upptäckte alldeles nyss att jag lyckats med konststycket att publicera samma inlägg två gånger. Efter lite luskande så hittade jag läget där man raderar inlägg så nu är felet förhoppningsvis löst. 
 
Jag har varit hos mina föräldrar i några dagar tillsammans med sönerna. Underbart väder i Västra Götaland liksom i resten av Sverige. Vi gjorde en utflykt till Mariestad, njöt av de vackra trähusen och avnjöt fantastiskt god lax nere vid hamnen. Jag blev så mätt att jag inte fick ner den planerade glassen efteråt. Klings glass hör liksom till när man är där men den här gången blev det ingen för mig, trots att den är världens godaste och att jag nästan hade lovat mig en sådan. Men äldsten saknar botten så han åt sin egen lunch, resten av min och klämde dessutom i sig en stor strut med kulor. Är man närmare 1,90 och tränar varje dag så går det åt mycket mat!
 
På vägen dit åkte vi förbi Ullervad och Kampes ullspinneri. Vilket drömställe! Jag, som "bara" skulle köpa några härvor att sticka vantar av, kom ut med en hel kasse. Dels var det otroligt billigt, ungefär halva priset av vad jag betalar i affär (OK, inte riktigt men säg 40% då) och dels hade de ju mer än ullgarn. En massa nystan bomullsgarn slank ner också, 19 kr för 100 gram i en tjocklek som överensstämmer med Paris. Nu kan jag snart bada i garn, FÅR verkligen inte köpa mer och måste komma igång med att sticka någon av alla de tröjor/koftot/västar jag planerat till mig själv! Men först dotterns tröja, halva bakstycket är klart. Är ni i trakterna av Mariestad, rekommenderas verkligen ett besök i Ullervad!
 
Tröjstickningen fick inte följa med på resan, den kändes för tung att dra på. Istället blev det garn och en virknål för att göra rutor till det ena av två rutbyten som jag är med i. Det fiffiga med det var att jag kunde ha med det även på flyget, eftersom nålen var hyfsat grov så vågade jag prova och ingen sa något (fast sedan vågade jag ändå inte virka av rädsla för att bli åksjuk). Det mesta virkandet gjorde jag medan jag väntade på tåget och hemma hos mamma och pappa. Totalt blev det fyra rutor, en vit och tre likadana med blomma i mitten.
 
Den vita
 
Blomrutan
 
När jag kom tillbaka hem igen hade jag också fått två rutor med posten från Tildabyanna i glada färger. Tusen tack!
 
 
Nu väller det in jobb i mailen så jag räknar kallt med att få sitta framför datorn till sena kvällen/natten de närmaste dagarna. Underbart skönt eftersom vi har över 30 grader varmt här och min dator står på den redan varma övervåningen... :/ Det gäller att dricka mycket!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0