Nu är jag igång!

Idag har jag varit produktiv på många sätt. Inledde med att göra klart sockorna till det äldre kusinbarnet. De är stickade i Drops Fabel i rosa toner som jag faktiskt gillar, jag som normalt inte är någon vän av rosa men vet att små flickor ofta är det.
 
 
SÅ fick jag äntligen ändan ur vagnen och fäste trådarna på mina Berså-vantar. Finn ett fel!
 
 
Då menar jag inte att de är alldeles väldigt vida utan där finns ett helt annat fel som bara syns på den övre bilden. Jag ser det tydligt. :(
 
Synd att de ska ha så skum, vid form för själva mönstret och färgerna tycker jag mycket om. Jag hoppas nu att de ska dra ihop sig en aning i tvätten men misstänker ju att det inte blir så. Frågan då blir om jag kan skiljas från dem eller om de blir bra att ha med fingervantar under när det är riktigt kallt? Det ryms ju lätt ett par vantar till i dem, minst...
 
Sedan satte jag mig vid datorn och skickade in den inlämningsuppgift jag hade kvar i en kurs i min lärarutbildning. Hoppas nu på att få den godkänd, då har jag "bara" uppsatsen kvar och så de mattekurser som jag tänkt att läsa för att bli behörig i ämnet. Den första började idag med en introduktion via webben. Så fascinerande! Där sitter vi i olika landsändar och lyssnar på en föreläsare från Dalarna! Nu blir det spännande att se om jag kan vaska fram mina gamla mattekunskaper från ingenjörsstudierna eller om jag kommer att känna mig hopplöst lost in space.
 
Det fiffiga med webbflreläsningar är ju att man kan lyssna och ha något i händerna samtidigt. Jag valde att virka rutor av sockgarnsresterna. Drömmer ju om en sockgarnsfilt men frågan är om den någonsin blir klar. Jag är inte den tålmodigaste av själar och avskyr dessutom både att fästa trådar och att sy ihop saker. Ja, ni fattar problemet. Men rutorna är fina! :) Funderar på om man ska dela dem i två högar och tänka vit inramning till de blå och svart till de lite knalligare. Fast då kanske jag gapar över för mycket...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanne

Jättefina bersåvantar men jag förstår ditt dilemma, mina blev också vida med väldigt kort mudd.

hej heja, jag blir så rysligt imponerad när jag läst om dina planer för våren. Lycka till med pluggandet. Så skriver du så klokt om att sticka det man känner för och strunta i alla KALs, SKA med mera... tänk om jag också kunde uppnå den graden av visdom och inte bara jamsa med om ett får i flocken;-)

Svar: Jag läste ju om dina muddar och tänkte avhjälpa det genom att göra några varv extra. Men det förändrade dess värre inte vidden...
Haha, just nu känns mina planer lite övermäktiga men jag kämpar på så får vi se hur det går. Tungt att komma igång med matten igen, mina barn löser problemlösningsuppgifterna bättre än mig trots mina dryga 25 p matte från civingutbildningen. Jag måste damma av en del, det är bara att inse. Men lite kul är det allt också.
Zupermorzan

2014-01-21 @ 21:30:01
URL: http://www.hannenkasityot.blogspot.se/
Postat av: Carol

Härligt att du kommit igång så bra redan! Lycka till med att damma. Vilket drömläge att så handarbeta på "lektionerna". Tror många skulle vara hjälpta av det i sina studier - men föreläsarna skulle nog bli jättestörda på det! ;-)

2014-01-22 @ 22:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0