Börja om från början...

...börja om på nytt. Ja, så blev det igår. I förrgår hade jag panik, vi skulle se film men jag hade inget att sticka. Kom att tänka på ett bytespaket jag fått innan jul på sockgarn med mönster. Jag behöver verkligen fler sockor så jag slängde mig upp och rafsade åt mig paketet och satte igång. Hann med nästan hela strumpskaftet men kände allt mer att nej, de här sockorna gillar jag inte och det är synd på garnet. Så, idag repade jag upp och började om, denna gång på ett mönster som jag haft ett tag men inte hittat rätt garn till. Nu vill jag tro att jag har det.
 
 
Tack vare en grupp som jag är med i på Ravelry så fick jag äntligen tummarna ur och gjorde klart mina Liljevantar. De har legat i träda länge, motståndet mot kombon sticka tummar och flerfärgat är enormt. När dessutom Doris var framme och drog ut en sticka, kände jag mig närmast gråtfärdig och stoppade undan hela klabbet. Men nu fanns då en utmaning om att göra färdigt påbörjade projekt och vara med i en liten tävling. Tävlingen må vara men detta var moroten. Tada, sista dagen (31/1) blev de klara och sitter ju som gjutna på mina händer. Så nöjd!
 
 
 
De är alltså röda och grå, inte orangefärgade som den övre bilden vill få en att tro.
 
Med det tror jag kanske att de grönvita berså-vantarna får åka till Röda korset eller någon annanstans. De är snygga men de passar verkligen inte alls på mina små händer. Någon med större händer som vill ha dem?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0