Börja om från början del två

Igår hade jag stickat halva min första Thunderbird-socka. Tyckte att skaftet såg lite trångt ut och bestämde mig för att prova den på foten. Och det gick ju - nästan inte alls. :( Mönstret gjorde att elasticiteten i resåren helt försvann och det var snudd på omöjligt att få den förbi hälen. Det kanske man borde ha insett när man tittade på mönstret men jag var förblindad av hur läckert det var med alla flyttade maskor. Suck... Först tänkte jag strunta i det och sticka på ändå men så besinnade jag mig och repade upp. Igen... Stackars garn, det börjar kännas använt och hade sannerligen förtjänat ett bättre öde.
 
Nu är jag minst sagt lite less på att sticka sockor men har bestämt mig för att det är tredje gången gillt som gäller. Det blir ett par Nutkin, dem har så många gjort före mig så de KAN inte vara helt odugliga. Säkra kort är det som gäller nu!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0