Tomteverkstad

Nu är tomteverkstaden i full gång, jag har en hel massa julklappar som ska hinna tillverkas innan den 24:e december. Kärleksvantarna är nu helt klara och jag är väldigt nöjd med dem.
 
 
 
I helgen har jag varit i Umeå och Övik, dottern tävlade agility och så passade vi på att träffa storebror som pluggar teknisk fysik, andra året, i Umeå. Underbart att tillbringa en helg med storbarnen utan en massa måsten!
 
 
Under agilitytävlingen fick jag en massa dötid och hann sticka en ugglemössa. En var klar sedan tidigare. Den större ska bli födelsedagspresent till kusinbarn, den mindre ska skickas iväg som en del i den kreativa utmaning jag hade på Facebook i januari. Snart i mål där...
 
 
En julklappsmössa hann också bli klar men den ligger i spänn just nu och finns inte med på bild. Det gör däremot ugglevantarna som blev klara för länge sedan men som fick ögon igår. Det blev en viss skillnad... 
 
 
Lille sonen är hemma med världens förkylning och framförallt hosta. Han har inte lyckats lära sig virka fasta maskor i skolan men är enligt egen utsago en baddare på luftmaskor. Så igår satte vi oss i soffan för att träna fasta maskor. Lite knepigt eftersom han är vänsterhänt, jag gissar att det är därför det inte har gått i skolan. Men det tog inte lång tid så hade han fått in knycken så hur syslöjdsläraren kunde gå bet på det är för mig en gåta. Nu virkar han fasta maskor på löpande band, det ska bli ett bokmärke har vi tänkt oss. I morse när vi såg på Nyhetsmorgon på svt så säger han plötsligt: "Jag känner mig gammal". "Jaså, varför då?", undrar jag. "Jo, jag sitter här i soffan och virkar och ser på nyheterna".
 
En annan som gillar garn är Doris. Igår "hjälpte" hon mig att nysta ett nytt nystan Regia Silk. Behöver jag säga att jag nästan ville gråta??? Tack och lov var det inte så illa som det först såg ut utan jag kunde nysta ihop det igen. Efter tre barn och ett antal hundar borde jag ha lärt mig att ana oråd när det plötsligt blir väldigt tyst...
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carol

Jättefina julklappar! Så härligt att tillhöra din familj ;-)
Gott gry i grabben också! Fasta maskor kan det bli mycket vackert av. Men Doris måste nog lära sig att man inte får använda garn ifall man inte har nåt aluminiumartat i tassarna!

Svar: Tack! Ja, haha, Doris är en liten odåga, men en fasligt söt liten odåga...
Zupermorzan

2013-09-24 @ 20:40:58
Postat av: marremorr

Oj, så mycket du hunnit med! Vantarna och mössorna blev jättefina! Vilket garn har du använt till kärleksvantarna?

Svar: Basfärgen är Drops Nepal. Sedan skulle det vara ett Norogarn till mönstret men jag tog Novita Puro som jag hade hemma och det fungerade bra, det med. Funderar på att göra ett par i två olika färger av Nepal också, gillar verkligen det garnet.
Zupermorzan

2013-09-25 @ 07:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0