Snyft...

Morgonen är verkligen inte min tid på dagen, idag fick jag bevis för det. Stickade klart uggletröjan igår kväll och sydde ihop, ida skulle jag bara köra den på maskinens ullprogram och spänna den som jag gjort så himla många gånger förr. Så, in med tröjan i maskinen, ställa in på 30 grader och så programmet. Men, det var fasligt vilken tid det där programmet tog på sig!?!? Trött i mössan som jag var så tog jag det vanliga programmet och då tror jag att maskinen per automatik väljer 40 grader. Ut kom något som väl närmast kan beskrivas som bullet proof...
 
Jag försöker trösta mig med att jag i alla fall är en jäkel på att tova i maskin men nej, det hjälper inte. Där rök den tröjan! Och med den all min lust till att göra fler sådana här på ett tag. Tanken var ju en till åt det andra lilla kusinbarnet men när jag nu är tillbaka på ruta ett så stryker jag den tanken. Och jag kan inte ens skylla på Doris den här gången...
 
Istället tröstar jag mig med
Den är också fel, den skulle ha åkt i ett litet RAK-paket igår och en annan var tänkt till mig. Men i stressen att hinna få iväg det innan de tömde lådan verkar jag ha stoppat ner fel. Nåja, hoppas att den smakar gott den också, den här var i alla fall väldigt smarrig. Jag känner att jag är värd den efter morgonens vedermödor och efter att faktiskt ha krympt 3 kg med den där 5-2-dieten. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carol

Åh nej!:-0 Fy så tråkigt!! Och värst är ju att du tappat lusten... Hoppas dagen bringar något riktigt trevligt efter det här! Har det slutat regna? Skicka det hitåt isf - för vår brunn höll inte ens de 2,5 kbm vatten den fick i tisdags. :-/ Marken var tydligen hypertörstig och gulpade i sig allt det våta. SKIIT får man säga i både ditt o mitt fall - eller hur? Styrkekram!

Svar: Inget regn idag men det har regnat ordentligt i helgen. Hoppas att ni fått vatten i brunnen nu. Kram!
Zupermorzan

2013-09-27 @ 11:58:26
Postat av: Carol

Inget vatten till brunnen här... :P Har väl aldrig varit så i Borås förut?? Och jag har aldrig längtat efter regn (förutom då jag bodde i Mojaveöknen i USA. Mycket märkligt att inte glädja sig åt varje sol på väderkartan.

2013-09-30 @ 22:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0