Mi mysse

Jag stickar vidare på min mössa som då ska bli en vinst under lördagens tipsrunda är det tänkt. Gillar modellen skarpt, snyggt med de vridna maskorna i resåren och snyggt med flätstickningen. Dessutom får den ju en bra passform på det viset. Enkelt och snyggt, även om det kanske inte riktigt framkommer av bilden. Garnet är Drops Lima, ett trevligt garn att sticka i som är en ny bekantskap för mig. Köpte det på rea för att göra en tröja till minstingen men han ville ingen tröja ha. Så kan det gå. 
 
 
Maken och jag testar 5-2-dieten, som snart hela resten av landet. Vilken hit! Klart genomförbart att ha två hårda dagar i veckan och äta som vanligt resterande. Och det verkar funka, på en dryg vecka har jag minskat 2,5 kg. Jag tror det spiller över lite på resterande dagar, jag äter nog lite mindre generellt och igår tog jag en extra runda med hundarna. Dessutom slipper man dåligt samvete för att man äter något man inte borde som man alltid får annars. Två dagar i veckan är liksom rimligt. Men jag längtar något vansinnigt efter frukostmacka och banan de där 2-dagarna... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0